Producent „Familiady” tnie stratę. Zmalały koszty News24

W zeszłym kwartale spółka Astro, produkująca „Familiadę” oraz nadająca stacje E-Sport TV i News24, przy spadku przychodów o 16,6 proc. zmniejszyła stratę netto z 893,9 do 114,5 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Producent „Familiady” tnie stratę. Zmalały koszty News24
„Familiada”; fot. TVP

Na poziomie operacyjnym kwartalny wynik Astro poszedł w górę z 1,44 mln zł straty do 82 tys. zł zysku. Spółka w sprawozdaniu wyjaśnia, że poprawa jej rentowności wynika „przede wszystkim z istotnego zmniejszenia kosztów dotyczących działalności bieżącej kanału News24”.

Koszty wytworzenia sprzedanych produktów zmalały rok do roku z 1,73 mln do 600,1 tys. zł, a wydatki dotyczące ogólnego zarządu - z 961,5 do 348,4 tys. zł. W czwartym kwartale 2022 roku rentowność poprawiło 687,9 tys. zł przychodów finansowych (z czego 600 tys. z aktualizacji posiadanych aktywów). W zeszłym kwartale były one zerowe.

W grudniu Astro podpisało z Telewizją Polską umowę na realizację dalszych 90 odcinków teleturnieju „Familiada”. Na początek br. spółka zaplanowała start kanału WakacjeTv.

W całym ub.r. przychody firmy wyniosły 3,32 mln zł, minimalnie mniej niż przed rokiem. Przy sporym spadku wydatków rentowność, choć pozostała ujemna, znacząco się poprawiła: strata operacyjna zmalała z 5,89 do 2,14 mln zł, a strata netto - z 5,68 do 2,61 mln zł.

grafika

W czwartek rano za akcję Astro płacono 0,163 zł. Przez ostatnie 12 miesięcy kurs spółki zmalał o 38 proc., a w ciągu dwóch lat - o 79 proc.

Głównym akcjonariuszem firmy jest Ryszard Krajewski: bezpośrednio ma 42,76 proc. jej walorów, a poprzez spółkę RK Productions - dalsze 28,72 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?