Produkty marek własnych kupujemy, ale wolimy się do tego nie przyznawać

97 proc. Polaków deklaruje, że posiada lub posiadało w domu produkty marek własnych - wynika z badania SW Research.

km
km
Udostępnij artykuł:

73 proc. Polaków ma pozytywne skojarzenia z produktami marek własnych sieci detalicznych, ale niemal tyle samo osób woli się nie przyznawać, że takie produkty kupuje. Jedynie 37 proc. badanych uważa, że producenci marek własnych wykazują dbałość o ich wizerunek, natomiast tą samą cechę popularnym markom przyznałoby 72 proc. pytanych.

Jako atuty marki własnej konsumenci wskazują atrakcyjną cenę (83 proc.), promocje (76 proc.) oraz dobrą relację jakości do ceny (64 proc.). 54 proc. respondentów odpowiedziało, że marka własna skierowana jest do osób takich jak one. W tym pytaniu znane marki osiągnęły niemal ten sam wynik (57 proc.).

Respondenci zupełnie inaczej traktują kwestię samej jakości produktów. 45 proc. odpowiedziało, że wartość „dobra jakość” pasuje do produktów marek własnych, ale znacznie więcej (70 proc.) tą samą cechę przypisałoby produktom znanych marek.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez SW Research na zlecenie On Board PR Ecco Network w dniach 18.12.2013 - 6.01.2014 metodą internetowych zestandaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych (CAWI). Próba badawcza miała charakter celowy. Do badania zaproszono osoby w wieku od 18 do 68 lat. Zebrano łącznie 1009 w pełni wypełnionych kwestionariuszy. Maksymalny błąd standardowy nie przekroczył 3,2 pkt. proc. dla całej badanej próby. Badanie przeprowadzono na autorskim oprogramowaniu "3S" zintegrowanym z panelem internetowym SW Panel.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji