Nowa prezentacja stwarza wrażenie, że prezenter znajduje się w centrum opisywanych właśnie pogodowych wydarzeń. Została przygotowana przy użyciu najnowszych technologii takich jak Unreal Engine 4, wykorzystywanych przez największe światowe studia animacyjne i przez producentów gier.
Przy jej stworzeniu pracowała zajmująca się produkcją i postprodukcją wideo firma Platige Image.

- Naszym celem jest, by wartościowe treści prezentować w możliwie najatrakcyjniejszej formie, dlatego więc pracujemy z najlepszymi - komentuje w rozmowie z nami dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, Jarosław Olechowski. - Nowa prezentacja będzie wykorzystywana zarówno na antenie TVP Info, jak i w „Wiadomościach” - dodaje.
Platige Image pracowało także nad nową oprawą „Wiadomości”, którą zaprezentowano w maju 2019 roku. Wykorzystano w niej technologie Virtual Window oraz Augmented Reality. - Jako pierwsi w Polsce, w tej skali wprowadzamy technologię Virtual Window, a także rozszerzoną rzeczywistość. Obie technologie będą wykorzystywane na stałe w każdym wydaniu „Wiadomości” – mówił nam Jarosław Olechowski. Studio odpowiadało także za wdrożenie i serwisowanie oprawy „Wiadomości”.
Według danych Nielsen Audience Measurement w pierwszej połowie br. średnia oglądalność głównego wydania „Wiadomości” wynosiła 2,71 mln widzów (12,8 proc. mniej niż rok wcześniej), z czego 2,15 mln w TVP1, a 554,7 tys. w TVN24 BiS.

Z kolei średnia widownia minutowa TVP Info w zeszłym półroczu wyniosła 237 932 osób, a udział w rynku oglądalności - 3,7 proc.











