Programy na żywo w serwisach „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” przez całe wakacje, w planach nowe cykle wideo

Nowe odcinki publicystycznych programów na żywo „Rzecz o…” i „Prosto z parkietu” będą emitowane w serwisach „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” przez całe wakacje. - Widzimy, że formuła ramówki sprzyja powracaniu o stałych porach grupy widzów, co wzmacnia godziny emisji pod względem ruchu na witrynie. Wzrasta też czas i zaangażowanie - opisuje Marcin Kowalczyk, group head of digital w Gremi Business Communication.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Programy na żywo w serwisach „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” przez całe wakacje, w planach nowe cykle wideo
Marcin Kowalczyk

Trzy publicystyczne pasma wideo na żywo - „Rzecz o polityce”, „Rzecz o ekonomii” i „Rzecz o prawie” - są emitowane w serwisie „Rzeczpospolitej” od początku kwietnia. Programy są nadawane do poniedziałku do piątku na żywo, odpowiednio o godz. 9:00, 11:00 i 13:00, każdy trwa około godziny i składa się z rozmów z trzema gośćmi. Pod koniec maja zadebiutowało kolejne pasmo, „Prosto z parkietu”, pokazywane o godz. 12:00 także w serwisie „Parkietu”.

- Codzienne nadawanie trzech godzin programów na żywo to niewątpliwie silne zaangażowanie redakcji w produkcje unikalnej treści multimedialnej. Wynika ono z dobrego zrozumienia wzrastających oczekiwań odbiorcy co do dziennikarstwa cyfrowego w opiniotwórczych mediach. Skrócenie czasu dostarczenia czytelnikowi informacji i opinii z pierwszej ręki oraz rzetelny komentarz to cele, które dziś pomagają osiągać m.in. transmisje wideo online - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Kowalczyk, group head of digital w Gremi Business Communication. - Nie bez znaczenia jest również fakt, że codzienna produkcja 10 unikalnych i ekskluzywnych wywiadów z topowymi osobistościami ze świata polityki, biznesu czy prawa doskonale uzupełnia bogatą ofertę dzienników Gremi zarówno w internecie jak i na łamach wydań papierowych, w których często pojawiają się wypowiedzi z naszych programów. Są one też już dzisiaj dość często cytowane przez inne media - wylicza Kowalczyk.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dane-sprzedazy-e-wydan-dziennikow-rzeczpospolita-i-echo-dnia-na-czele ##

Wydawca podjął decyzję, że w okresie wakacyjnym nowe odcinki wszystkich programów będą emitowane przez cały lipiec i sierpień. - Wprowadzona w kwietniu ramówka codziennych czterech już pasm nadawanych na żywo to wciąż nowy produkt w ofercie kontentowej „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”. Dlatego w lipcu, mając również na względzie bardzo bogaty w wydarzenia okres, zdecydowaliśmy się na utrzymanie formatów bez wakacyjnych zmian. Nasz czytelnik szczególnie w tak gorącym okresie wymaga od swojego tytułu wyjaśnienia i interpretacji ważnych wydarzeń w przystępnej formie - uzasadnia Marcin Kowalczyk.

Przypomnijmy, że Wirtualna Polska emisję pasm „dziejesienazywo” przerwała 8 lipca, a w Onecie zakończyła się już wiosenna seria „Burzy politycznej”, natomiast programy Tomasza Lisa i Bartosza Węglarczyka będą pokazywane do końca lipca. W zeszłym tygodniu TVN24 wyemitował ostatnie przed wakacyjną przerwą odcinki „Kropki nad i” (w minionym sezonie program oglądało średnio 605 tys. widzów), „Piaskiem po oczach” i „Kawy na ławę”. Natomiast RMF FM i Radio ZET z końcem czerwca zakończyły nadawanie cykli wywiadów Konrada Piaseckiego i Moniki Olejnik. Swoje najważniejsze programy publicystyczne nadal emitują natomiast m.in. rozgłośnie Polskiego Radia, TVP Info i TOK FM.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/po-470-tys-odtworzen-na-zywo-programu-tomasza-lisa-dziejesienazywo-z-300-tys ##

Marcin Kowalczyk deklaruje zadowolenie z wyników oglądalności programów „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”. - Audycje są autoodtwarzane na stronach naszych witryn (podobnie jak u innych wydawców), więc ich oglądalność jest zbliżona do oglądalności samych serwisów. Widzimy też, że formuła ramówki sprzyja powracaniu o stałych porach grupy widzów, co wzmacnia godziny emisji pod względem ruchu na witrynie. Wzrasta też czas i zaangażowanie.  Tym bardziej, że serwis jest bardzo bogaty w materiały wideo, które wzbogacają nasz unikalny i jakościowy kontent nie tylko w godzinach ich emisji na żywo - opisuje. - Odpowiednio przemontowany materiał wideo podobnie dobrze angażuje w innych kanałach, najsilniej na Facebooku - zaznacza.

Wydawca zastanawia się też nad kolejnymi cyklami wideo, które być może zadebiutują w sierpniu. - Bardzo dobre przyjęcie programów „Rzecz o polityce”, „Rzecz o ekonomii”, „Rzecz o prawie” oraz „Prosto z parkietu” zachęca nas również do eksperymentowania z nowymi formatami, a okres wakacyjny sprzyja eksperymentom. Nie wykluczam więc, że w sierpniu na naszych stronach pojawią się nowe formuły tematyczne o różnej częstotliwości, co być może pozwoli odrobinę odetchnąć od twardej polityki i biznesu - zapowiada Marcin Kowalczyk.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grupa-onet-rasp-z-mniejsza-przewaga-nad-wirtualna-polska-youtube-slabo-w-mobile-u-dane-pbi-gemius-z-czerwca ##

Od października br. korzystanie z treści audio i wideo będzie osobno mierzone w badaniu Gemius/PBI. W minionym tygodniu udostępniono wytyczne dla wydawców, którzy chcą, żeby ich strony i aplikacje zostały objęte tym pomiarem.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów