PROTON Andropolu dołącza do międzynarodowej rodziny PBI

Polski producent tkanin Andropol SA został oficjalnym partnerem amerykańskiego koncernu PBI Performance Products Inc. Informację ogłoszono podczas międzynarodowych targów pożarniczo-ratowniczych Interschutz 2015 w Hanowerze.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Polski producent tkanin Andropol SA został oficjalnym partnerem amerykańskiego koncernu PBI Performance Products Inc. Informację ogłoszono podczas międzynarodowych targów pożarniczo-ratowniczych Interschutz  2015 w Hanowerze.

Przedmiotem współpracy jest produkcja wysoko przetworzonych tkanin na bazie włókien PBI, służących ochronie personalnej pracowników różnych gałęzi przemysłu. PBI (Polibenzimidazole) jest stabilnym włóknem organicznym, zapewniającym właściwą termoregulację w szerokim zakresie zastosowań w wysokich temperaturach. Włókno nie pali się w powietrzu, nie topi się, ani nie skrapla pod wpływem temperatury, zachowuje stabilność i elastyczność po ekspozycji na płomień. Jako podstawa wielu mieszanek tkanin odpornych na palenie, włókno PBI zwiększa ich wydajność łącząc odporność na płomień i ochronę termiczną z najwyższym poziomem komfortu, trwałości i ochrony.

Dzięki tym unikatowym właściwościom włókno jest stosowane w specjalistycznych ubraniach dla strażaków i ratowników, pracowników przemysłowych i wojska.

Prace Andropolu nad nową tkaniną, która otrzymała oficjalna nazwę PROTON, trwały kilka miesięcy.

- PBI bacznie obserwowało postępy tych prac, by ostatecznie poddać tkaninę badaniom i testom – mówi Tomasz Spólnicki, kierownik produktu Andropolu. – Efekty przeszły nasze oczekiwania - już pierwsza wykonana przez Andropol próba okazała się sukcesem.

Sukces spółki jest tym większy, że w Europie licencję na produkcję tkanin zawierających włókno PBI posiadały do tej pory zaledwie trzy firmy.

- Fakt, że znaleźliśmy się w elitarnym gronie firm, które zyskały uznanie i zaufanie tak znaczącego w branży międzynarodowego koncernu jakim jest PBI, to dla nas wielki zaszczyt i nobilitacja – mówi Radosław Klinowski, dyrektor handlowy Andropolu. - Ta współpraca to uwieńczenie naszych wieloletnich starań i pracy nad innowacyjnymi technologiami, które służą ochronie ludzi, pracujących w trudnych, często ekstremalnych warunkach.

Produkt Andropolu - mimo stosunkowo wysokiej ceny - wzbudził wielkie zainteresowanie branży również podczas Targów Interschutz.

- Polscy strażacy, odwiedzający imprezę wielokrotnie podkreślali, że chcieliby być wyposażeni w mundury zapewniające im wyższy stopień bezpieczeństwa. Również opinie strażaków ze straży zakładowych dużych koncernów paliwowych były pozytywne – dodaje Radosław Klinowski. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska