Polskie Radio najwięcej straciło na wprowadzeniu w styczniu 2003 nowego systemu badania Radio Track ( badanie to jest teraz realizowane wyłącznie techniką CATI bez udziału wywiadów realizowanych w terenie). W ciągu kilku ostatnich miesięcy słuchalność stacji spadła z 18,1 do 16,4 %. Jak wynika z najświeższych badań instytutu SMG/KRC A Millward Brown Company, RMF FM znowu powiększa przewagę nad konkurencją. W pierwszym kwartale 2003 RMF FM miało 24% udział w rynku czyli o 0,9% więcej niż w ostatnim badaniu. Zyskuje również Radio Zet z 17% do 17,7%.
Udział w rynkuStyczeń-marzecGrudzień-lutyRMF FM24,0%23,1%Radio Zet17,7%17,0%PR 116,4%17,4%PR 35,5%5,3%
Tymczasem RMF FM jest najdłużej słuchaną stacją w pracy. W 1 kwartale 2003 średni dzienny czas słuchania RMF FM w pracy wyniósł prawie 5 godzin.

Średni czas słuchania w pracy 1 kwartał 2003RMF FM299 min.PR 1283 min.Radio Zet272 min.PR 3252 min.











