Raport Event Marketing 2013: trendy, inspiracje i… zaskoczenia

Budżety firm wydawane na eventy w nadchodzącym roku utrzymają się, ale marketerzy będą częściej korzystać z profesjonalnego wsparcia agencji i firm prowadzonych działania z obszaru MICE. To tylko kilka z wniosków z raportu Event Marketing 2013 przygotowanego przez Mind Progress Group

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W elektronicznej publikacji znajdują się m.in. szczegółowe wyniki badania przeprowadzonego przez Mind Progress Group i Instytut Badawczy IPC na temat polskiego rynku event-marketingowego. – Okazuje się, że organizacja wydarzeń jest jednym z pięciu najchętniej wybieranych narzędzi w firmach powyżej 250 pracowników – mówi Michał Pawlik, head of strategy w Mind Progress Group. – O wiele rzadziej na tego typu działania decydują się małe i średnie przedsiębiorstwa. To tylko 6%.

W 2014 roku, ponad połowa dużych i 40% małych oraz średnich firm chce przeznaczyć na działania eventowe podobne kwoty jak w mijającym roku. Mimo generalnego trendu związanego z cięciami budżetów, klienci oczekują od agencji i firm realizujących wydarzenia nie tylko kompleksowej obsługi, ale także wysokiego stopnia wyspecjalizowania, profesjonalizacji, a także doświadczenia. Eventy i działania MICE postrzegane są jako kosztowne i o niewielkim zasięgu. Co ciekawe, marketerzy cenią sobie je m.in. za możliwość bezpośredniego kontaktu z klientami i możliwość otrzymania szybkiej informacji zwrotnej.

Co znajdziemy w raporcie?

Bazę eventowych inspiracji otwiera tekst Macieja Tesławskiego. W drugiej części zaprezentowano event studies przygotowane przez Endorfina Events, blogerów ze studiumprzypadku.com i Stowarzyszenie Wiosna, organizatora projektu Szlachetna Paczka. Ostatnia część to Event Trendy, w których przeczytamy o wykorzystaniu technologii, kształceniu event managerów, budowaniu eventów instytucji publicznych w oparciu o doświadczenia Europejskich Stolic Kultury. – Tak naprawdę wykorzystanie narzędzi on-line sprawia, że nośność materiału wideo może być jeszcze większa i skuteczniej realizować cele postawione przez organizatora wydarzenia – mówi Piotr Radziemski ze studia filmowego Ikona. – Eventowe wideo może być doskonałym elementem następnego newslettera, które podniesie bo skuteczność e-mail marketingu niemal 2-3-krotnie. Film z wydarzenia spowoduje, że zatrzymujemy użytkowników na swojej stronie około 2 minuty dłużej niż zazwyczaj.

Zobacz, jak przygotować ciekawy materiał wideo z eventu ? Ikona i Mind Progress Group przygotowały szybki wideo-poradnik: http://www.youtube.com/watch?v=zmRl6nAMUCc

Raport jest podsumowaniem konferencji „Marketing Progress: skuteczny event management”, która odbywała się od 14 do 15 listopada we wrocławskim Kinie Nowe Horyzonty. Uczestniczyło w niej 238 przedstawicieli świata biznesu, kultury, zarządzania i marketingu, którzy wraz z 20 ekspertami dyskutowali o nowoczesnym obliczu branży MICE.

„Event Marketing 2013” można nieodpłatnie pobrać ze strony Mind Progress Group – kliknij tutaj.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji