Reklama internetowa zyskuje w Europie kosztem prasy i telewizji

Trzy czwarte europejskich marketerów zwiększyło w tym roku budżetyprzeznaczone na reklamę internetową - wynika z najnowszego badaniaEIAA. Jednocześnie wydatki na promocję w prasie spadły o 40 proc.,a w telewizji - o 31 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

38 proc. marketerów w Europy uważa, że internet powinien pełnićkluczową rolę w opracowywaniu strategii reklamowych - wynika znajnowszego badania Europejskiego Związku Reklamy Internetowej(EIAA) zatytułowanego 'Marketer's Internet Ad Barometer'. W opinii78 proc. ankietowanych skuteczność marketingu sieciowego przejawiasię przede wszystkim w zwiększaniu rozpoznawalności i świadomościmarki, według 46 proc. badanych promocja online ma znaczny wpływ nazwiększenie sprzedaży, natomiast 41 proc. respondentów twierdzi, żeinternet skłania konsumentów do zakupu.

Z tej przyczyny 73 proc. marketerów pracujących dla europejskichreklamodawców zwiększyło w tym roku budżety przeznaczone napromocję internetową. Jednocześnie zmniejszyły się nakłady nareklamę w prasie (o 40 proc.) i telewizji (o 31 proc.). Ponadto 55proc. marketerów uczestniczących w badaniu planuje jeszcze w tymroku zwiększyć wydatki na promocję internetową. W tej grupie 80proc. zamierza przeznaczyć większe środki na reklamę wwyszukiwarkach, a 59 proc. - na reklamę displayową.

- W internecie praktycznie wszystko można zmierzyć, a w promocjitelewizyjnej zawsze istnieje niebezpieczeństwo, że ktoś nie obejrzyspotu, bo np. akurat wyjdzie w tym czasie z pokoju - argumentujeŁukasz Wołek, managing director agencji interaktywnej EURA7. - Siećpozwala wyeliminować tego typu sytuacje, dlatego jest znacznieskuteczniejsza marketingowo od mediów tradycyjnych - dodaje.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online