Reklama natywna wzrośnie w Europie przez pięć lat o 156 proc.

W ciągu najbliższych pięciu lat reklama natywna w Europie wzrośnie o 156 proc., osiągając wartość 13,2 mld euro w 2020 roku - wynika z szacunków Yahoo i Ender Analysis.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

W 2020 roku reklamy natywne mają wg raportu Yahoo i Ender Analysis stanowić ponad połowę, bo 52 proc. reklam display w internecie w Europie. W wielkiej Brytanii ich wartość może wzrosnąć w tym czasie do 2,8 mld funtów w porównaniu z 1,2 mld funtów w 2015 roku.

Przypuszcza się, że główny wzrost wydatków na reklamę natywną dotyczyć będzie głównie kanału mobilnego. Głównym czynnikiem wzrostu będą social media, w których reklama natywna może wzrosnąć do 2020 roku o 300 proc. , z 2 mld euro w 2015 roku do 6,3 mld euro w 2020 roku.

Nick Hugh, vice president Yahoo w regionie EMEA, ocenia, że wzrost reklamy natywnej jest ogromną szansą dla reklamodawców, bo jest to oszczędny i mierzalny format, który działa skutecznie na mniejszych ekranach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"