Branża hotelarska napędza reklamę w segmencie dóbr luksusowych

Udział internetu w globalnych wydatkach reklamowych branży dóbr luksusowych sięgnie w tym roku 33 proc., o 3 p.proc. więcej niż w roku 2017 - wynika z raportu Luxury Advertising Expenditure Forecasts 2018 opublikowanego przez agencję mediową Zenith. Na reklamę internetową  luksusowych hoteli, restauracji i klubów przeznaczona będzie połowa budżetów reklamowych tego segmentu.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Branża hotelarska napędza reklamę w segmencie dóbr luksusowych

Branża hotelarska wyraźnie przoduje w wydatkach na reklamę internetową w porównaniu z innymi kategoriami rynku dóbr luksusowych. Według prognozy Zenith luksusowe marki samochodowe przeznaczą w tym roku 39 proc. swoich budżetów reklamowych na reklamę online, w przypadku marek luksusowych zegarków i biżuterii będzie to 28 proc., perfum i kosmetyków − 27 proc.  a odzieży i akcesoriów − 13 proc. W segmencie hotelarskim udział ten wynosi aż 50 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ile-jest-wart-rynek-dobr-luksusowych-w-polsce-raport ##

- Marki luksusowe długo pozostawały sceptyczne wobec reklamy online, postrzegając internet jako przestrzeń pełną reklam i kontentu niskiej jakości. Ponadto, wyzwaniem była dla nich konieczność utrzymania ekskluzywności marki w komunikacji do potencjalnych klientów na tak dużą skalę, często wynikająca z restrykcyjnych wymogów licencyjnych. Dużo łatwiej było im to zapewnić reklamą w ekskluzywnych tytułach prasowych. Jednak rozwój dostępnych produktów i formatów reklamowych, coraz większa ilość wysokiej jakości kontentu, przy którym marka może pojawić się ze swoją komunikacją i precyzja, z jaką możemy trafić do pożądanego segmentu konsumentów, np. dzięki zakupowi reklam w modelu programmatic, oraz trudne do osiągnięcia w jakimkolwiek innym kanale komunikacji możliwości personalizacji sprawiają, że marki luksusowe mogą skutecznie docierać do zamożnych konsumentów online i zwiększać efektywność swoich działań, zachowując jednocześnie swą ekskluzywność. Podążają w ten sposób naturalnie za konsumentem, którego aktywność również koncentruje się wokół digitalu – komentuje Anna Bartoszewska, dyrektor generalna Zenith.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polska-reklama-internetowa-wydatki-w-2017-roku-trendy ##

Z szacunków firmy wynika, że obecnie komunikacja online wpływa na ponad 60 proc. zakupów dokonywanych w kategorii dób luksusowych. Czterech na dziesięciu przebadanych konsumentów przyznaje, że przed zakupem zapoznało się w produktem w internecie.

Jedna trzecia wydatków na reklamę dóbr luksusowych trafi w tym roku do digitalu. Według analizy Zenith nakłady na promocję w internecie w tej kategorii wzrosną w latach 2017-2019 o 886 mln dolarów. W tym samym czasie wydatki na reklamę marek luksusowych w telewizji wzrosną o 27 mln dolarów, w kinie o 21 mln dolarów, a w radiu o 2 mln dolarów. Zmniejszą się natomiast wydatki na reklamę marek luksusowych w dziennikach, magazynach i na nośnikach OOH − łącznie o 305 mln dolarów. Łączne wydatki na reklamę dóbr luksusowych wzrosną w latach 2017-2019 o 631 mln USD, a do 2019 roku udział internetu sięgnie 35 proc. Ogółem, wydatki na reklamę dóbr luksusowych wzrosną o 2,4 proc. w 2018 i o 2,8 proc. w 2019 roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rynek-media-i-telekomunikacji-w-usa-raport ##

USA i Chiny kluczowymi rynkami dóbr luksusowych

Największym rynkiem reklamy dóbr luksusowych są Stany Zjednoczone, z wydatkami na poziomie 5,2 mld dolarów w 2017 roku. Na drugim miejscu plasują się Chiny, z budżetami na poziomie 2,1 mld dolarów za ubiegły rok. Oba rynki mają łączny udział 61 proc. w łącznych wydatkach na reklamę dóbr luksusowych we wszystkich krajach objętych raportem Zenith.

Zenith dzieli dobra luksusowe na wysoce luksusowe (zegarki, biżuteria, moda i akcesoria) oraz dobra luksusowe ogólnodostępne (samochody, perfumy i kosmetyki, hotele, restauracje). W pierwszej grupie największy udział w wydatkach na reklamę mają magazyny o ograniczonym zasięgu (55 proc.), w grupie dóbr luksusowych ogólnodostępnych prym wiedzie telewizja, gdzie wydaje się 41 proc. budżetów na reklamę.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/po-spadku-limitu-czasu-reklamowego-do-4-min-w-godz-wzroslyby-ceny-ale-wplywy-nadawcow-i-tak-zmalalyby-o-dwie-trzecie ##

Luxury Advertising Expenditure Forecasts to coroczny raport Zenith, w tym roku opublikowany po raz czwarty. Analizuje on wydatki na reklamę dóbr luksusowych: samochodów, perfum, kosmetyków, ubrań, akcesoriów, zegarków, biżuterii. Nowa edycja zawiera również dane dotyczące wydatków na reklamę luksusowych hoteli, restauracji i klubów. Raport obejmuje dane z krajów kluczowych dla globalnego rynku dóbr luksusowych: Australii, Brazylii, Chin, Francji, Hiszpanii, Holandii, Hong-Kongu, Japonii, Kolumbii, Korei Południowej, Malezji, Meksyku, Niemiec, Peru, RPA, Rosji, Singapuru, Szwajcarii, Tajwanu, USA, Wielkiej Brytanii, Włoch oraz krajów regionu MENA.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"