Z danych Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do czerwca br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych bez autopromocji były o 32,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Licząc z autopromocją, te przychody zwiększyły się o 24,4 proc. Natomiast wydatki na autopromocję wzrosły o 32,6 proc.
Największe wzrosty wpływów reklamowych w skali roku osiągnęły w I połowie br. Jedynka - 90,1 proc., Trójka - 87,1 proc., oraz TOK FM - 86 proc. Natomiast liderujące w segmencie radiowym RMF FM zarobiło z reklam 64,9 proc. więcej niż rok wcześniej.
Dwucyfrowe wzrosty przychodów reklamowych - ale poniżej średniej dla całego segmentu radiowego - zanotowały Złote Przeboje Pogoda Warszawa - 23,5 proc., Eska Łódź - 14,5 proc., oraz Eska Warszawa - 11,1 proc. Natomiast Eska Poznań zarobiła z reklam o 7,6 proc. więcej w skali roku, Eska Wrocław - o 5,6 proc. więcej, a Radio ZET - o 4,6 proc.












