Reklama wprowadzająca w błąd

Spółka Tel-Art sprzedająca wysyłkowo preparaty wspomagające odchudzanie naruszyła prawo - uznał Prezes UOKiK.

masz
masz
Udostępnij artykuł:

W jego ocenie prezentowane w reklamie informacje dotyczące specyfików są nieprawdziwe. Prezes Urzędu nakazał spółce zaniechanie nieuczciwych praktyk Spółka Tel-Art zajmuje się dystrybucją preparatów odchudzających Kuracja 309, Tabletka LA-121, AosaFit. Podstawą wszczęcia postępowania przez Prezesa UOKiK były ogłoszenia reklamujące specyfiki ukazujące się w czasopismach wysokonakładowych. Przedsiębiorca podawał informacje o nadzwyczajnej skuteczności środków w zwalczaniu nadwagi oraz o ich błyskawicznym działaniu. Uwiarygodnieniu tych twierdzeń miały służyć opinie bliżej nieokreślonych specjalistów. Spółka zamieszczała także w swoich reklamach wypowiedzi osób, które rzekomo skorzystały z produktów, zachwalających efekty stosowania kuracji – schudłam 28 kg w mniej niż 9 tygodni, nie odmawiając sobie tego co lubię.Na podstawie opinii Instytutu Żywności i Żywienia Prezes UOKiK ustalił, że zamieszczone w reklamie informacje na temat skuteczności preparatów są nierzetelne. Ponadto twierdzenie, że kuracja preparatami firmy powoduje spadek wagi bez jakiejkolwiek zmiany dotychczasowej diety i bez dodatkowej aktywności fizycznej jest nieprawdziwe i wprowadza konsumentów w błąd.

Powyższe działania spółki Tel-Art, w opinii Prezesa Urzędu, stanowią praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów polegającą na publikowaniu nieuczciwej i wprowadzającej w błąd reklamy. Wobec powyższego nie mogą być dalej stosowane.

Spółka została zobowiązana do publikacji oświadczenia, że zamieszczała w reklamach informacje wprowadzające w błąd. Prezes UOKiK nie nałożył na przedsiębiorcę kary finansowej, ponieważ takiej możliwości nie przewiduje ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Jeśli jednak Tel-Art nie zastosuje się do prawomocnej decyzji i nie zaprzestanie działań naruszających przepisy, możliwe będzie nałożenie kary do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki.

Nie jest to pierwsza decyzja Prezesa UOKiK, w której stwierdzono naruszenie prawa przez Tel-Art. W 2005 roku Prezes nakazał spółce wycofanie reklamy prezentującej nieprawdziwe informacje dotyczące oferowanego specyfiku ReduFizz (również wspomagającego odchudzanie). Spółka zastosowała się do prawomocnej decyzji i wycofała kwestionowaną reklamę.

masz
Autor artykułu:
masz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów