Reklamy tygodnia: Pornhub, Ford, UNICEF i Pantene (wideo)

Tym razem do zestawienia najlepszych reklam minionego tygodnia wybraliśmy cztery produkcje zagraniczne. Są to kampanie promujące serwis Pornhub, system stosowany w samochodach Forda, kosmetyki do włosów Pantene oraz społeczna kampania UNICEF o przemocy wobec dzieci.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

PornhubAgencja: Officer&Gentleman

Ten spot warto wyróżnić, bo pokazano w nim, że nawet serwis oferujący treści pornograficzne można promować taktowanie i z klasą.

W nowym świątecznym spocie pornograficzny serwis Pornhub przekonuje, że w Wigilię także samotni ludzie mogą liczyć na odrobinę radości, nawet jeśli gwiazdkowy prezent wydaje się nieco kontrowersyjny.

 

Pornhub, jeden z największych serwisów z treściami porno w sieci postanowił w br. kontynuować reklamową świąteczną ofensywę rozpoczętą rok wcześniej. Przed ubiegłoroczną Gwiazdką Pornhub wraz z agencją Officer & Gentleman przygotowali kontrowersyjną, ale pełną ciepła reklamę serwisu dowodząc, że nawet promowanie takiego serwisu może być przygotowane taktownie i z klasą. Spot zamieszczony na YouTubie zdobył do dzisiaj z górą 6,5 mln wyświetleń. Najwyraźniej zachęcony tym sukcesem serwis postanowił zareklamować się także przed tegorocznymi świętami powierzając ponownie kreację spotu agencji Officer & Gentleman. Akcja trwającej 1,5 minuty reklamy toczy się w wigilijny wieczór w niewielkim miasteczku. Na ekranie pojawia się kilka postaci – nocny stróż zmuszony do pracy w święta, dziewczyna spóźniona na pociąg, kelnerka w zamkniętej już restauracji, młody człowiek siedzący w pokoju oraz starszy pan w opuszczonym domu.

Wszystkich bohaterów spotu łączy jedno: samotność w tym szczególnym dniu, gdy każdy powinien być w towarzystwie rodziny lub przyjaciół. Kiedy wydaje się, że bohaterom reklamy pozostaje w Wigilię jedynie samotność i nostalgia w ich komputerach pojawia się radosna wiadomość o podarunku – darmowym dostępie premium do serwisu Pornhub. Nastrój obdarowanych zmienia się gwałtownie, a widz może się domyślać że pomimo wszystko tegoroczne święta dostarczą im nieco radości.

PanteneAgencja: Grey Nowy Jork

Kolejna fajna reklama bez nachalnego brandingu. Podkreślająca dodatkowo, że wygląd to nie wszystko, a pozory mogą mylić. A bycie silną kobietą nie zawsze oznacza siłę mięśni, zaś piękno to coś więcej niż wygląd.

Procter&Gamble rozpoczął nową kampanię reklamową produktów do pielęgnacji marki Pantene, w której chce pokazać, że kobiety mogą być zarazem silne i piękne. Bohaterką spotów autorstwa agencji Grey jest Ronda Rousey, zawodniczka MMA.

 

Ronda Rousey, zawodniczka MMA choć w całym spocie pokazuje, jak trenuje, to podkreśla, że „siła to nie tylko posiadanie mięśni”. Kampania prowadzona jest pod hasłem „Silne jest piękne”. Procter&Gamble na potrzeby obecnej reklamy zmodyfikował nieco ikoniczne i charakterystyczne dla marki Pantene hasło z lat 80: „Don't hate me because I'm beautiful” na „Don't hate me because I'm strong”. Ronda Rousey wspomina, że z racji swojego wyglądu (bardzo umięśniona sylwetka) często nazywana była Miss Man. Jak mówi, nie miało to dla niej większego znaczenia. Sama uważa, że siła to nie tylko duże mięśnie, a piękno to nie tylko wygląd. Dodaje, że chodzi o znalezienie w sobie wewnętrznej pewności siebie. Nowa kampania Pantene ma zachęcić kobiety do tego, by nie zamykały się w sobie i przełamywały bariery. Za kreację reklam odpowiada agencja Grey z Nowego Jorku.

Ford Edge: Blind SpotAgencja: BBR Saatchi&Saatchi

Tu ciekawie i sprytnie wykorzystano format reklamowym, w którym wyświetlane są pliki video na smartfonach. Brawo za innowacyjne podejście.

Ford opublikował w mediach społecznościowych spot dowodzący jak ważna jest likwidacja „martwego pola” we wstecznych lusterkach samochodu. Przy okazji przewrotnie wykorzystano ograniczenia formatu wideo prezentowanego w smartfonach.

 

Spot przygotowany przez agencję BBR Saatchi & Saatchi reklamuje nowy system o nazwie Ford Edge Blind Spot zastosowany w niektórych modelach marki Ford. W opracowanym przez Forda rozwiązaniu chodzi o likwidację zjawiska „martwego pola” występującego we wstecznych lusterkach samochodów. Aby zapobiec problemowi system elektronicznych czujników skanuje obszar po obu stronach pojazdu i ostrzega kierowcę za pomocą specjalnej diody, że z tyłu na sąsiednim pasie zbliża się przeszkoda. Dzięki temu kierowca może uniknąć wielu groźnych sytuacji nie zajeżdżając drogi innym uczestnikom ruchu.

Uwagę zwraca sposób, w jaki BBR Saatchi & Saatchi pokazała nowość Forda. Wykorzystano do tego format, w jakim zwykle wyświetlane są pliki wideo na ekranie smartfona ustawionego w pionowej pozycji. W reklamie dopiero po rozciągnięciu na bok czarnych przestrzeni powyżej i poniżej filmu widać zagrożenia czyhające na kierowcę prowadzącego auto na wielopasmowej drodze.

UNICEF: „#ENDviolence”Agencja: studio animacji BlingPig

Przejmujący film, zwracający uwagę na bardzo istotny społeczny problem jakim jest przemoc wobec dzieci. Poza tym kreatywne podejście do tematu – bez konieczności epatowania scenami dzieci-ofiar.

UNICEF rozpoczął kampanię społeczną dotyczącą problemu przemocy wobec dzieci. Jej głównym bohaterem jest były piłkarz David Beckham. W spocie ożywają tatuaże na jego ciele.

 

Na potrzeby kampanii pod hasłem „#ENDviolece” powstał trwający ponad minutę spot. Jego akcja toczy się na pełnym tatuaży ciele Davida Beckhama. Tatuaże te w pewnym sensie ożywają. Widać np. znęcającego się nad chłopcem nauczyciela, podnoszącego na dziecko rękę mężczyznę, niemowlę płaczące na skute krzyków dorosłych. I jeszcze kilka podobnych scen. Sam David Beckham w reklamie nie mówi praktycznie nic. Dopiero pod koniec spotu wypowiada zdanie: „Przemoc wobec dzieci może je naznaczyć na całe życie. To złe. Skończmy to!”.

Spot powstał we współpracy ze studiem animacji BlingPig. I choć tatuaże na ciele piłkarza mają odzwierciedlać szczęśliwe chwile z życia Beckhama, to użyto ich w kampanii społecznej UNICEF metaforycznie by pokazać, że przemoc może wyryć ogromne i długotrwałe piętno na psychice dzieci - niczym blizny, które powstają po tatuażach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online