Reklamy w magazynach: „Viva!” liderem, w dół „Wprost” i „Newsweek”, najwięcej wydał L’Oreal Polska

W lutym br. największe wpływy z reklam wśród magazynów miał dwutygodnik „Viva!”. Spadek przychodów zanotowały „Wprost” i „Newsweek Polska”, a najwięcej w reklamę w magazynach zainwestował koncern kosmetyczny L’Oreal Polska.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Reklamy w magazynach: „Viva!” liderem, w dół „Wprost” i „Newsweek”, najwięcej wydał L’Oreal Polska
fot. Shutterstock.com

W lutym br. magazyny zarobiły na reklamach 195,6 mln zł, czyli 18,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.

Na pozycję lidera wpływów reklamowych, z czwartej pozycji rok wcześniej, awansował dwutygodnik „Viva!”. Nakłady marketingowe w tym piśmie w skali roku wzrosły o 65,3 proc., do 11,6 mln zł. Pozycję lidera stracił tym samym „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer), który w lutym br. zarobił z reklam 10,4 mln zł, o 2,6 proc. więcej w skali roku.

Wzrost przychodów z reklam zanotowały też: „Party” - o 36,1 proc. (do ok. 7 mln zł), „Twój Styl” - o 35,2 proc. (do 5,7 mln zł), „Przyjaciółka” - o 34,8 proc. (do 5,6 mln zł), „Forbes- o 12 proc. (do 5,3 mln zł) i „Flesz” - o 6,3 proc. (do 5,3 mln zł).

Spadły natomiast wpływy reklamowe dwóch tygodników opinii: „Wprost” i „Newsweek Polska”. Pierwszy tytuł zarobił 20,3 proc. mniej niż rok temu - blisko 7,1 mln zł, a drugi – 13,6 proc. mniej, czyli ok. 7 mln zł.

Największym reklamodawcą w magazynach w lutym br. był L’Oreal Polska. Inwestycje firmy w tym zakresie wyniosły blisko 7 mln zł, o 75,5 proc. więcej niż rok temu.

Koncern Procter & Gamble Polska zostawił w tym segmencie prasy 5,2 mln zł, o 4,2 proc. więcej niż przed rokiem. Trzecie miejsce zajęła firma Audiotex Polska z wydatkami wynoszącymi 3,6 mln zł.

Z kolei Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka, zredukował wydatki w magazynach o 18,3 proc., do niespełna 3 mln zł. Poza ścisłą czołówką reklamodawców w czasopismach znalazła się w tym roku firma Alma Market (w ub.r. wydała ok. 2,5 mln zł). W jej miejsce pojawiła się firma Carla Norri, która zostawiła w nich ponad 2,6 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"