W okresie od 12 do 19 grudnia 2016 roku, najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego odcinek z 13 grudnia oglądało 6,77 mln widzów, co przełożyło się na 41,08 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugie miejsce zajął serial „Na dobre i na złe”, który 14 grudnia na antenie Dwójki oglądało 4,92 mln widzów, co dało stacji 31,22 proc. udziału.
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu był „Teleexpress” TVP1, który 17 grudnia obejrzało 4,63 mln widzów. Była to trzecia najchętniej oglądana pozycja programowa w zeszłym tygodniu.
Z kolei najchętniej oglądane wydanie „Wiadomości” TVP1 zgromadziło 3,72 mln widzów (emisja 18 grudnia; 8. pozycja). 3,33 mln oglądających miały pokazane cztery dni wcześniej konkurencyjne „Fakty” TVN (10. pozycja).

Wśród hitów tygodnia na 4. pozycji znalazła się transmisja PŚ w skokach narciarskich. Sobotni konkurs indywidualny śledziło średnio 3,95 mln widzów TVP1, co przełożyło się na 31,65 proc. udziału.
Czołową piątkę uzupełnia telenowela TVP2 „Barwy szczęścia” (3,93 mln widzów; 23,74 proc. udziału; 12 grudnia).
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był tutaj serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 2,32 mln osób (35,06 proc. udziału).
Drugie miejsce zajął serial „Na dobre i na złe” (1,54 mln widzów; 25,01 proc. udziału), a podium uzupełniają kulisy „M jak miłość” (1,42 mln widzów; 22 proc. udziału).
W czołowej piątce znajdują się jeszcze dziennik „Fakty” (1,34 mln; 21,59 proc.) oraz film „Exodus: Bogowie i królowie” (1,31 mln; 22,27 proc.).
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,29 pkt. proc. do 11,09 proc. Stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
Na drugą lokatę spadła TVP1, której udział w analizowanym okresie zmalał o 0,91 pkt. proc. do 10,75 proc.
Podium uzupełnia TVN. Udział tej stacji wyniósł 9,52 proc., po spadku o 0,22 pkt. proc. Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 8,61 proc. (w dół o 0,03 pkt. proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 41,42 proc. do 39,97 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (5,47 proc.; do góry o aż 1,62 pkt. proc.). Duże wzrosty oglądalności zanotowały również pozostałe czołowe stacje newsowe: TVP Info, które awansowało z miejsca 8. na 6. (4,34 proc.; + 1,01 pkt. proc.), oraz Polsat News, awansujący z 15. na 12. lokatę (1,48 proc.; + 0,34 pkt. proc.).

Kanały te w zeszły weekend szeroko relacjonowały kilka ważnych wydarzeń z kraju i ze świata (m.in. dotyczących kryzysu politycznego).
Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był Polsat. Stacja ta zmniejszyła swój udział o 0,11 pkt. proc. do 13,26 proc. Drugie miejsce zajął TVN, którego wynik uplasował się na poziomie 12,41 proc., po wzroście udziału o 0,07 pkt. proc.
Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (do góry o 0,27 pkt. proc. do 7,53 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 0,63 pkt. proc. do 7,18 proc.).

W grupie wiekowej 16-59 na pozycji lidera oglądalności znalazł się Polsat (w dół o 0,06 pkt. proc. do 12,73 proc.).











