Portal Wirtualnemedia.pl jako pierwszy w Polsce nagłośnił udział patocelebryty Damiana Zduńczyka "Stiflera" w kampanii Fundacji Chaber Polski pod hasłem "Sieci na dzieci: stop cyberprzemocy". Jak informowali twórcy, akcja została zlecona przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, a jej celem jest "przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej" w internecie, edukacja rodziców i nauczycieli oraz "budowanie bezpiecznego, empatycznego środowiska online".
Konferencja inaugurująca projekt "Sieci na dzieci: stop cyberprzemocy" realizowany przez Fundację Chaber Polski odbyła się 29 października w wynajętym komercyjnie Centrum Prasowym PAP.

Jedną z twarzy akcji został Damian "Stifler" Zduńczyk – opinii publicznej znany z udziału w głośnym z powodu licznych kontrowersji programie "Warsaw Shore - Ekipa z Warszawy". Celebryta walczył później w galach freak-fightowych, opowiadał publicznie o swojej przemianie i o walce z uzależnieniami. Obecnie próbuje swoich sił w muzyce.
Damian Zduńczyk "Stifler" w kampanii „Sieci na dzieci: stop cyberprzemocy”
Chaber Polski: Stifler miał dodać akcji autentyczności
Jak przekazali nam organizatorzy kampanii "Sieci na dzieci: stop cyberprzemocy", historia Stiflera "w bardzo autentyczny sposób pokazuje, jak cienka jest granica między byciem ofiarą a sprawcą hejtu oraz jak duże znaczenie ma refleksja i zmiana w świecie mediów społecznościowych".
Pan Damian doświadczył w swoim życiu skrajnych emocji ze strony internautów, zarówno popularności, jak i fali negatywnych komentarzy, dlatego potrafi mówić o tym z perspektywy człowieka, który naprawdę wie, czym jest presja Internetu. Jego obecność w kampanii ma pomóc młodym ludziom zrozumieć, że każdy może się zmienić, a Internet, zamiast ranić, może stać się przestrzenią budowania świadomości, empatii i wzajemnego szacunku. Uznaliśmy, że jego udział pozwoli otworzyć szczerą rozmowę o odpowiedzialności, emocjach i wpływie słów w sieci, a jego historia może stać się dla wielu osób inspiracją do autorefleksji

Kontrowersje opinii publicznej po naszym artykule wywołało nie tylko samo zaangażowanie "Stiflera" do kampanii, ale także partycypacja w projekcie resortu edukacji. Szybko zdementował on podawaną przez Fundację Chaber Polski informację o tym, że powstała "na zlecenie MEN". Okazało się jednak, że organizacji przyznano na ten cel dofinansowanie ze środków ministerialnych, w ramach programu dotacyjnego dla organizacji pozarządowych i instytucji kultury "Młodzi obywatele".
– Napisaliśmy do fundacji (która jako jeden z beneficjentów konkursu "Młodzi Obywatele" dostała wsparcie na przeciwdziałanie cyberprzemocy) o natychmiastowe usunięcie nieprawdziwych informacji. O refleksję i zdrowy rozsądek apeluję również. Bo tego ewidentnie zabrakło – dodała.

W czwartek sprawę skomentowało też Ministerstwo Edukacji Narodowej. "MEN nie prowadzi kampanii społecznej »Sieci na dzieci: stop cyberprzemocy« i nie zlecał jej realizacji. Resort wezwał fundację odpowiedzialną za projekt do pilnego sprostowania nieprawdziwych informacji, usunięcia z kampanii pana Damiana Zduńczyka jako osoby ją promującej oraz rezygnacji ze współpracy z nim" - poinformowało w czwartek ministerstwo na portalu X.
Jak podkreślił resort, MEN "nie finansował, nie współprowadzi i nie promuje tej kampanii oraz nie odpowiada za jej treści ani dobór osób w niej występujących".
"Przeciwdziałanie cyberprzemocy i zagrożeniom w sieci stanowi dla Ministerstwa Edukacji Narodowej jeden z kluczowych priorytetów. Działania w tym obszarze muszą być jednak prowadzone w sposób odpowiedzialny i przemyślany, aby zapewniały rzeczywistą ochronę i wsparcie, a nie niosły ryzyka niepożądanych skutków" - dodano.

PAP wycofuje patronat. Na liście inne media
Patronat medialny nad projektem wycofała Polska Agencja Prasowa. W komunikacie podawano także innych patronów medialnych: "Super Express", Tygrysy Biznesu, "Angorę" oraz "Rzeczpospolitą".
Kampania "Sieci na dzieci: stop cyberprzemocy" obejmuje serię spotów wideo, materiały edukacyjne, warsztaty w szkołach oraz działania w mediach społecznościowych. Celem kampanii jest zwiększanie świadomości zagrożeń w sieci, uczenie empatii cyfrowej i pokazanie, że każdy z nas ma wpływ na kształt internetu.
Materiały kampanii będą dostępne m.in. w Internecie, w szkołach partnerskich oraz w kanałach społecznościowych organizatorów.










