Udział RMF FM pod względem słuchania w weekendy (soboty i niedziele) w okresie od października do grudnia 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 21,5 proc. Względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszył się on o 3,1 pkt. proc. - wynika z danych Radio Track Millward Brown, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Na drugim miejscu umocniło się Radio ZET z udziałem na poziomie 14 proc., po wzroście o 1,6 pkt. proc. - największym w zestawieniu. Tym samym przewaga RMF FM nad Radiem ZET stopniała z 12,2 pkt. proc. do 7,5 pkt. proc.
- Sukces pasm weekendowych jest wynikiem głębokich zmian w ofercie programowej stacji. „Śniadanie w Radiu ZET”, „Życie jak marzenie” oraz „Dzień dobry weekend” to nie tylko nowi prowadzący, ale również odświeżona formuła tych audycji. Wzrosty słuchalności tych programów na poziomie odpowiednio 38 proc., 14 proc. i 21 proc. w stosunku do ubiegłego roku bardzo nas cieszą i potwierdzają słuszność zmian oraz dobrą pracę zespołu przygotowującego naszą weekendową ofertę - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Jarosław Paszkowski, redaktor naczelny Radia ZET. - Nie chcemy osiadać na laurach. Cały czas koncentrujemy się na programie, który usatysfakcjonuje naszych słuchaczy, dlatego tak dużą wagę przykładamy do jego zawartości i jakości – dodaje.

Podium zamyka Jedynka, której udział w rynku zmniejszył się o 0,2 pkt. proc. do 9,7 proc. W czołowej piątce znalazły się jeszcze: Trójka (wzrost o 1,3 pkt. proc. do 9,1 proc.) i Eska (w dół o 1,8 pkt. proc. do 5,5 proc.).











