Rosną wydatki na aplikacje w Google Play i App Store, Apple zarobił dwa razy więcej niż Google

W I połowie 2018 roku liczba aplikacji ściągniętych ze sklepów Google Play i App Store osiągnęła 51 mld i była wyższa rok do roku o 11,3 proc. Więcej ściągniętych programów zanotował Google Play, jednak App Store osiągnął dwukrotnie wyższe od konkurenta przychody związane z wydatkami użytkowników na aplikacje.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Rosną wydatki na aplikacje w Google Play i App Store, Apple zarobił dwa razy więcej niż Google

Dane dotyczące najnowszych statystyk związanych ze sklepami Google Play i App Store dostarczyła firma analityczna Sensor Tower. W I połowie br. z obu platform użytkownicy ściągnęli do swoich urządzeń 51 mld aplikacji, co oznacza wzrost rok do roku o 11,3 proc.

36 mld instalacji przypadło na Google Play (wzrost o 10,6 proc.), podczas gdy App Store zanotował co prawda lepszą dynamikę wzrostu (o 13,1 proc.), jednak znacząco mniejszą liczbę ściągniętych aplikacji niż w wypadku sklepu Google – 15 mld. Najpopularniejsze aplikacje zainstalowane w raportowanym okresie z obu platform to Facebook, WhatsApp, Messenger i Instagram.

grafika

Inaczej niż w wypadku liczby ściągniętych aplikacji wygląda konkurencja pomiędzy Google Play i App Store dotycząca wydatków użytkowników obu sklepów. W I połowie br. przychody App Store osiągnęły poziom 22,6 mld dol. i były wyższe rok do roku o 26,8 proc. W tym samym okresie Google Play wypracował prawie dwukrotnie niższe wpływy w kwocie 11,8 mld, jednak także zanotował wzrost przychodów o 29,7 proc.

grafika

Istotny segment w wypadku Google Play i App Store stanowią gry mobilne. W I półroczu 2018 liczba ich instalacji z obu platform wyniosła 19,5 mld. Większą liczbę ściągnięć – 15 mld zanotował Google Play (wzrost o 10,3 proc.), podczas gdy po wzroście na poziomie 14,1 proc. na App Store przypadło 4,5 mld instalacji. Najpopularniejszymi grami mobilnymi w obu sklepach okazały się PUBG Mobile, Helix Jump i Subway Surfers.

grafika

W wypadku przychodów z gier mobilnych zwycięzcą znowu okazał się App Store notując półroczne wpływy w wysokości 16,3 mld dol. (wzrost o 15,1 proc.). W tym samym czasie przychody Google osiągnęły poziom 10,3 mld dol. po wzroście rok do roku o 26 proc.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele