Mimo, że przeciętny wzrost zarobków (wliczając w to premie i nagrody) w agencjach marketingowych wyniósł 1,8 proc., stawki nie zwiększyły się na wszystkich analizowanych stanowiskach, tylko na 53 proc. Dla 40 proc. funkcji stawki zmalały, a dla 8 proc. pozostały bez zmian.
W domach mediowych wzrost wynagrodzeń objął 51 proc. stanowisk, spadek - 34 proc., a dla 15 proc. stawki się nie zmieniły.
Najwięcej w branży reklamowej zarabiają dyrektorzy finansowi - przeciętnie 24 tys. zł miesięcznie (każda stawka w raporcie to mediana, bez premii i nagród). Client service director średnio inkasuje 20 tys. zł, dyrektor strategiczny - 19,02 tys. zł, dyrektor kreatywny - 18 tys., a jego zastępca - 15,5 tys. zł. Ok. 15 tys. zł pobierają również new business directorzy, technical directorzy, szefowie researchu, group account directorzy i media planning/buying directorzy.

Jeśli chodzi o stawki godzinowe, to dla 44 stanowisk średnie wartości (mediana) wzrosły w ciągu roku, a dla 37 - zmalały, natomiast w perspektywie całego rynku nie zmieniły się znacząco. Najwyższe wynagrodzenia godzinowe pobierają dyrektorzy finansowi (500 zł), client service directorzy (440 zł) oraz dyrektorzy kreatywni i strategiczni (400 zł).
Podane poniżej kwoty to mediana miesięcznych wynagrodzeń brutto (bez premii) na dzień 1 kwietnia br. dla osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i umów cywilnych (dla osób wystawiających faktury uwzględniono wartość faktury netto, bez VAT).
Dalsza część raportu (w tym zestawienie stawek godzinowych) na drugiej podstronie
Analizę wynagrodzeń oraz stawek godzinowych pracowników agencji reklamowych, agencji mediowych oraz agencji evetowych, przeprowadziła na zlecenie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR firma IDEA! Management Consulting – we współpracy z Towers Watson Data Services.











