Liderem sprzedaży ogółem dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż "Faktu" w sierpniu wyniosła 501 057 egzemplarzy i była wyższa niż rok wcześniej o ponad 1 proc., poinformował wczoraj Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP).
Średnia sprzedaż drugiej „Gazety Wyborczej” wyniosła 398 049 egz. wobec 414 957 egz. rok wcześniej (spadek o 3,5 proc.). Na trzecim uplasował się „Dziennik” (Axel Springer Polska) - 221 704 egz. ( w lipcu - 197 677 egz., w czerwcu 214.826 egz. - szczegóły - kliknij).
Drugi tabloid - „Super Express”- zanotował spadek sprzedaży do poziomu 181 404 egz. z 207 238 przed rokiem.
Kolejne miejsce zajęła „Rzeczpospolita” – 162 113 sprzedanych egz. wobec 157 475 egzemplarzy w sierpniu 2005 roku.
Większość pozostałych gazet ogólnopolskich również zanotowała mniejszą sprzedaż - warto zauważyć duży spadek "Przeglądu Sportowego", "Gazety Prawnej" i "Trybuny".

Tytułsierpień20062005ZKDPŚredni nakład jednorazowySprzedażŚredni nakład jednorazowySprzedażFakt677730501057690370494250Gazeta Wyborcza558707398049554128414957Dziennik347897221704--Super Express292210181404337327207238Rzeczpospolita230835162113242000157475Przegląd Sportowy14446981915166955100939Gazeta Prawna951436417611528372583Puls Biznesu30050203213018921142Trybuna66148181577698521312Parkiet261758751207788589











