Globalna sprzedaż smartfonów w III kwartale 2016 roku zwiększyła się tylko o 1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2015 (359,3 mln). Lepiej wypada porównanie z wcześniejszymi trzema miesiącami: tutaj zaobserwowano wzrost o 5,3 proc. (z 344,7 mln w II kw. br.).
IDC podkreśla, że te nieznaczne wzrosty to i tak bardzo dobry wynik gdy weźmie się pod uwagę wycofanie przez Samsunga ze sprzedaży smartfona Galaxy Note 7.
Sam Samsung pomimo tych problemów utrzymał pozycję lidera rynku, choć zanotował spadek sprzedaży w ujęciu rocznym o 13,5 proc., z 83,8 mln do 72,5 mln sztuk, a także spadek rynkowego udziału - o 3,3 pkt. proc., do 20 proc.
Drugie w rankingu Apple także zanotowało spadek sprzedaży swoich smartfonów - o 5,3 proc., z 48 mln do 45,5 mln sztuk, a udział w rynku firmy z Cupertino zmniejszył się z 13,4 proc. do 12,5 proc.

Na trzecim miejscu znalazła się firma Huawei, a pierwszą piątkę uzupełniły kolejne firmy z Chin - OPPO i vivo, które mogą pochwalić się trzycyfrowymi wzrostami sprzedaży rok do roku.











