„Przetarg na Produkcje Filmów Reklamowych” - to nowy rozdział Białej Księgi

W ramach prowadzonego przez SAR i PSML Dialogu Branżowego, do publikacji trafił kolejny rozdział Białej Księgi. „Przetarg na Produkcje Filmów Reklamowych” jest poświęcony dobrym praktykom przetargowym w obszarze produkcji filmów reklamowych.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
„Przetarg na Produkcje Filmów Reklamowych” - to nowy rozdział Białej Księgi

Publikację rozdziału zapowiadano już kilka tygodni temu. W dokumencie znalazły się rekomendacje, wskazówki, dwa modele procesów oraz dokumenty przetargowe przygotowane jako najlepsze standardy uwzględniające interesy, oczekiwania i możliwości obu stron. Publikację wspólnie wypracowali przedstawiciele klientów i domów produkcyjnych.

Dobre praktyki produkcji filmów reklamowych

W opublikowanym rozdziale znalazły się m.in. źródła wiedzy o rynku produkcji filmów reklamowych, wzór prośby o informację RFI (Request For Information), rekomendowany i opcjonalny model przetargu na produkcję filmów reklamowych czy minimalny czas w przetargach.

Dokument zawiera też wskazówki efektywnej komunikacji w przetargach, uwzględniającej jawność uczestników postępowań, równy dostęp do informacji i zasady udzielania informacji zwrotnych, terminy płatności i koszt pieniądza w czasie. Rozdział opisuje rekomendacje co do ochrony własności intelektualnej i praw autorskich w przetargu.

Pełną treść można pobrać ze strony Dobry Przetarg.com.pl.

- Polski rynek produkcji filmów reklamowych potrzebował właśnie takiego manuala, który dziś staje się ogólnodostępnym narzędziem. Po pierwsze mamy teraz realną szansę na to, by przetargi w obszarze produkcji filmowej odbywały się w transparentnym i efektywnym trybie, którego beneficjentami są w równym stopniu obie strony. - podkreśla Julian Dworak, ekspert Dialogu Branżowego, lider grupy produkcja filmów reklamowych, dyrektor Klubu Producentów Reklamowych SAR.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dariusz-andrian-prezes-sar-wywiad ##

- W wyniku ustaleń rekomendowanym modelem przetargowym stał się proces bez wskazania przez klienta reżysera, gdzie wyceniani są proponowani przez producentów twórcy, co niweluje generowanie popytu i umożliwia rzeczywistą optymalizację kosztów produkcji przez domy produkcyjne. Wreszcie po trzecie poprzez aktywny udział w procesie powstawania standardów spełniliśmy obietnicę daną rynkowi i naszym członkom - dodaje Julian Dworak.

Celem tego oraz pozostałych rozdziałów Białej Księgi jest polepszenie przejrzystości i poprawa efektywności procesów przetargowych.

- Oddajemy w ręce profesjonalistów rekomendacje i narzędzia, które odzwierciedlają unikalne ustalenia z wielu dyskusji i spotkań zespołów Reklamodawców i Domów Produkcyjnych. Dla części rynku będzie to jedynie opis najlepszych, stosowanych już przez nich praktyk w obszarze Produkcji Filmów Reklamowych. Innym uczestnikom rynku te standardy mogą pomóc uzyskiwać lepsze rezultaty w produkcji - tak jakościowe, jak i kosztowe - mówi Małgorzata Olczak, ekspertka Dialogu Branżowego, liderka grupy produkcja filmów reklamowych, CEE regional category manager, GSK.

Czym jest Biała Księga Komunikacji Marketingowej?

Dokument wprowadza jednolite dla jego sygnatariuszy praktyki w zakresie zakupu usług komunikacji marketingowej. Księgę wypracowano w czasie dwuletnich prac branżowych organizacji, przedstawicieli działów zakupów oraz klientów, podjętych w ramach tzw. Dialogu Branżowego. Inicjatywę rozpoczęły dwie organizacje – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Polskie Stowarzyszenie Managerów Logistyki.

Dotychczas opublikowano rozdziały: Biała Księga Branży Komunikacji Marketingowej (Rozdział Ogólny), Przetarg na PR, Przetarg Eventowy, Przetarg Incentive Travel, Przetarg Full Service.

Obok produkcji filmów reklamowych, w najbliższym czasie zostaną opublikowane rozdziały dotyczące obszaru mediów, digitalu, brandingu i badań marketingowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?