Rynek napojów bezalkoholowych wzrośnie o 15,2 mld zł w 2016

Wartość rynku napojów bezalkoholowych w Polsce wzrośnie o niespełna 9% do ponad 15,2 mld zł w 2016 r., natomiast w ujęciu wolumenowym wzrost wyniesie w tym okresie prawie 14%, do 7,2 mld litrów, prognozuje firma badawcza Euromonitor International

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

W 2012 roku rynek ma wzrosnąć o 1,4% w ujęciu wartościowym do 14,0 mld zł, zaś w ujęciu wolumenowym ma wynieść 6,3 mld litrów, podała "Rzeczpospolita".

"W ciągu najbliższych czterech lat sprzedaż napojów w ujęciu ilościowym pójdzie w górę o prawie 14%. Euromonitor tłumaczy różnicę pomiędzy tempem, w jakim będzie rosła wartość i wielkość rynku, zwiększającym się udziałem dyskontów w sprzedaży" - czytamy w gazecie.

"Zyskiwać - kosztem innych napojów bezalkoholowych - będzie także stosunkowo tania woda butelkowana. W 2016 roku Polacy wydadzą na nią niemal 5,6 mld zł, o niemal jedną trzecią więcej niż w 2012 roku. W tym roku wartość tej części rynku napojów pójdzie w górę o 7%" - napisano także.

Euromonitor prognozuje natomiast, że w najbliższych latach stagnacji możemy się spodziewać na polskim rynku soków (w ub.r. jego wartość wyniosła ponad 3,6 mld zł), podała też "Rz".

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu