W zeszłym kwartale polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 11,10 mln spotów reklamowych, o 5,75 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 65,76 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 61,81 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 7,28 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 5,83 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat na czele pod względem wpływów
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 957,24 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 0,25 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/fakty-liderem-programow-informacyjnych-teleexpress-stracil-560-tys-widzow,7169666889422977a ##
Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 7,57 proc. do 760,84 mln zł.
Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z miejsca trzeciego (490,42 mln zł; + 26,46 proc.). Z kolei na czwartą lokatę spadła TVP1 (427,48 mln zł; - 5,89 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 201,87 mln zł i wzrostem o 4,23 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 456,37 mln zł - w pierwszym kwartale 2023 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 0,28 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polpharma (219,24 mln zł; do góry o 9,74 proc.) i US Pharmacia (209,44 mln zł; + 31,44 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.











