W zeszłym półroczu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 19,81 mln spotów reklamowych, o 26,34 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 118,84 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 96,61 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 19,81 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 26,34 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat na czele, TVP1 wyprzedziła TVP2
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 2,23 mld zł, odnotował w zeszłym półroczu Polsat. Jego przychody były o 14,54 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-dziennikow-i-polrocze-2021-fakty-liderem,7170160772834945a ##
Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 3,40 proc. do 1,62 mld zł.
Podium uzupełnia TVP1 (980,91 mln zł; + 46,96 proc.), która wyprzedziła TVP2 (848,59 mln zł; + 9,94 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 549,05 mln zł i wzrostem o 67,75 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 685,07 mln zł - w pierwszym półroczu 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 16,07 proc. Kolejne miejsca zajęły: Lidl Polska (401,70 mln zł; do góry o 33,02 proc.) i Ferrero (391,94 mln zł; + 72,80 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.











