W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 4,17 mln spotów reklamowych, o 5,12 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 22,78 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 22,20 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w listopadzie br. wyniosły łącznie 3,94 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 3,65 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat na czele pod względem wpływów
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 654,95 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 4,18 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvn24-w-listopadzie-wyprzedzilo-polsat-i-tvn-liderem-tvp1,7169458719319681a ##
Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 3,77 proc. do 412,56 mln zł.
Podium uzupełnia TVP2 (322,19 mln zł; + 23,36 proc.), która wyprzedziła TVP1 (303,25 mln zł; - 35,14 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 166,73 mln zł i wzrostem o 47,30 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 157,64 mln zł - w listopadzie 2023 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 28,56 proc. Kolejne miejsca zajęły: Lidl Polska (106,77 mln zł; do góry o 74,58 proc.) i Ferrero (104,69 mln zł; + 2,27 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.











