W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,24 mln spotów reklamowych, o 7,06 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 19,70 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 18,67 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3,31 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 7,03 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 497,52 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 4,25 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 8,20 proc. do 445,09 mln zł.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-pazdziernik-2019-polsat-lider-m-jak-milosc,7170816626641025a ##
Podium uzupełnia TVP2 (196,72 mln zł; wzrost o 11,60 proc.), a oczko niżej znalazła się TVP1 (153,82 mln zł; + 12,88 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się Siódemka z wpływami na poziomie 77,59 mln zł i wzrostem o 45,97 proc.

Zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 143,19 mln zł - w październiku 2019 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 21,54 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (88,09 mln zł; w dół o 15,30 proc.) i Procter & Gamble (84,05 mln zł; + 87,48 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.











