W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,20 mln spotów reklamowych, o 6,31 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 19,42 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 18,34 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 1,75 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 3,02 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 207,17 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu TVN, który wyprzedził Polsat. Jego przychody były o 15,64 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-program-informacyjny-sierpien-2020-wiadomosci-nowym-liderem,7170480626235521a ##
Na drugą lokatę spadł Polsat, którego wpływy zmniejszyły się o 11,05 proc. do 192,98 mln zł.
Podium uzupełnia TVP1 (99,40 mln zł; wzrost o 9,52 proc.), a czwarta była TVP2 (70,20 mln zł; + 0,47 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazło się TVN24 z wpływami na poziomie 35,27 mln zł i wzrostem o 24,19 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 171,63 mln zł - w sierpniu 2020 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 31,54 proc. Kolejne miejsca zajęły: Pepsico (43,42 mln zł; do góry o 11,64 proc.) i Carlsberg Breweries (42,01 mln zł; + 199,27 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.











