Rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o 4 proc. Polsat i Ferrero liderami

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji we wrześniu 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 4,09 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Ferrero - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,61 mln spotów reklamowych, o 16,29 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 21,08 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 18,89 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3,14 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,09 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Polsat na czele pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 592,19 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 28,73 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wiadomosci-lider-programow-informacyjnych-wrzesien-w-dol-kto-oglada-fakty,7170108311734401a ##

Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 18,32 proc. do 341,76 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (195,15 mln zł; + 34,21 proc.), a czwarta była TVP2 (188,46 mln zł; + 16,93 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 92,14 mln zł i wzrostem o 24,80 proc.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 108,06 mln zł - we wrześniu 2021 roku wydała firma Ferrero. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 8,76 proc. Kolejne miejsca zajęły: Aflofarm (84,76 mln zł; w dół o 36,43 proc.) i Lidl Polska (75,03 mln zł; + 9,47 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą