"Rzeczpospolita" wyprzedziła Onet w rankingu cytowalności

Najbardziej opiniotwórczym medium we wrześniu była "Rzeczpospolita" z wynikiem 4,3 tys. wzmianek w innych mediach. Na drugim miejscu Onet, z liczbą 3,9 tys. powołań. Podium zamyka TVN24, osiągając wynik blisko 3,8 tys. cytowań – wynika z nowego raportu najbardziej opiniotwórczych mediów, przygotowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
"Rzeczpospolita" wyprzedziła Onet w rankingu cytowalności
Unsplash

Wrześniowe zestawienie potwierdziło pozycję "Rzeczpospolitej" jako najczęściej cytowanego medium, które w porównaniu z poprzednim miesiącem awansowało o jedną lokatę. Ważnym tematem medialnym była informacja o prawdopodobnym uderzeniu rakiety wystrzelonej z polskiego F-16 w dom w Wyrykach na Lubelszczyźnie.

Onet przyciągnął uwagę publikacją sondażu SW Research na temat poparcia dla edukacji zdrowotnej w szkołach, zaś TVN24 był cytowany dzięki rozmowom z kluczowymi politykami o najnowszych wydarzeniach.

Awans Bankiera w TOP15 mediów

Znaczący skok o 18 miejsc zanotował portal Bankier, relacjonujący plany uszczelnienia systemu podatkowego przez Ministerstwo Finansów. Awansowały także Radio Zet oraz TVP Sport, osiągając kolejno 1,7 tys. i 1,4 tys. powołań.

IMM
IMM © materiały prasowe

Wśród tytułów prasowych po "Rzeczpospolitej" na podium znalazły się "Gazeta Wyborcza" (2,4 tys. cytowań) i "Fakt" (ponad 2,1 tys.), który opublikował wywiad z prezydentem Karolem Nawrockim na temat kontrowersyjnych wypowiedzi prezydenta Ukrainy Wołodymyra Zełeńskiego.

IMM
IMM © materiały prasowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników otwiera "Newsweek" (awans o 2 pozycje), zdobywając we wrześniu 480 powołań na źródło.

Drugie miejsce należy do "Vivy", na którą inne redakcje powoływały się 400 razy, głównie na wywiad z Ryszardem Rynkowskim. Podium zamyka "Wprost" z wynikiem 398 cytowań.

IMM
IMM © materiały prasowe

Zestawienie IMM najczęściej cytowanych miesięczników i dwumiesięczników września otwiera "Forbes", który wygenerował 271 cytowań i utrzymał pozycję lidera.

IMM
IMM © materiały prasowe

TVN24 utrzymał się na czele najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych przed Polsat News (2,3 tys. cytowań) i TVP Sport (1,4 tys.). Polsat zanotował awans o cztery miejsca z wynikiem 827 cytowań, między innymi dzięki medialnemu potwierdzeniu pary Marcina Rogacewicza i Agnieszki Kaczorowskiej z programu "Taniec z Gwiazdami".

IMM
IMM © materiały prasowe

RMF FM najbardziej opiniotwórczą stacją radiową

Pozycję lidera w rankingu najczęściej cytowanych stacji radiowych września utrzymało RMF FM, osiągając wynik niemal 2,8 tys. powołań na źródło. Rozgłośnia informowała o przesłaniu listu przez Donalda Trumpa do Karola Nawrockiego, który został przekazany za pośrednictwem ambasady Polski w USA.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET, osiągając wynik 1,7 tys. cytowań. Podium zamyka TOK FM z wynikiem 434 cytowań i awansem o 1 pozycję.

IMM
IMM © Licencjodawca

Onet liderem w internecie

Pierwsze miejsce w zestawieniu IMM najbardziej opiniotwórczych portali września zajął Onet z ponad 3,9 tys. powołań na źródło. Na drugim miejscu uplasowała się Wirtualna Polska z ponad 3,5 tys. cytowaniami. Portal opublikował wyniki sondażu SW Research, gdzie 62,8 proc. badanych Polaków poparło pomysł nocnego zakazu sprzedaży napojów alkoholowych w całym kraju.

Podium zamyka Interia z ponad 1,8 tys. odniesieniami innych redakcji.

IMM
IMM © materiały prasowe

Kto liderem w mediach o tematyce biznesowej

Ranking najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce biznesowej otwiera "Rzeczpospolita", osiągając wynik ponad 4,3 tys. cytowań.

Na drugim miejscu uplasował się "Dziennik Gazeta Prawna" z ponad 1,9 tys. powołaniami.

Podium zamyka "Puls Biznesu" z wynikiem 614 odniesień w innych mediach.

IMM
IMM © materiały prasowe

Wśród portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej liderem jest Bankier (awans o 2 pozycje), który wygenerował 1,1 tys. cytowań. Drugie miejsce zajął Money z liczbą 812 powołań, na trzecim miejscu zestawienia uplasował się Business Insider z wynikiem 776 cytowań.

Zestawienie IMM najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych września otwiera "Gazeta Krakowska" (237 cytowań). Dziennik informował o niebezpiecznym incydencie na Giewoncie, gdzie trzy osoby wspięły się na krzyż znajdujący się na wierzchołku góry.

Drugie miejsce, awansując aż o 9 pozycji, zajął "Dziennik Wschodni" z wynikiem 232 cytowań. Redakcja na bieżąco opisywała informacje o wtargnięciu rosyjskich dronów na teren Lubelszczyzny. Podium zamyka "Gazeta Wrocławska" z wynikiem 224 powołań na źródło i awansem o jedną lokatę.

IMM
IMM © materiały prasowe

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 59 614 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Badanie dotyczy okresu 1-30 września 2025 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Marketing pod jednym dachem. Dlaczego warto łączyć kreację, produkcję i logistykę?
Materiał reklamowy

Marketing pod jednym dachem. Dlaczego warto łączyć kreację, produkcję i logistykę?

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii