Wrześniowe zestawienie potwierdziło pozycję "Rzeczpospolitej" jako najczęściej cytowanego medium, które w porównaniu z poprzednim miesiącem awansowało o jedną lokatę. Ważnym tematem medialnym była informacja o prawdopodobnym uderzeniu rakiety wystrzelonej z polskiego F-16 w dom w Wyrykach na Lubelszczyźnie.
Onet przyciągnął uwagę publikacją sondażu SW Research na temat poparcia dla edukacji zdrowotnej w szkołach, zaś TVN24 był cytowany dzięki rozmowom z kluczowymi politykami o najnowszych wydarzeniach.
Awans Bankiera w TOP15 mediów
Znaczący skok o 18 miejsc zanotował portal Bankier, relacjonujący plany uszczelnienia systemu podatkowego przez Ministerstwo Finansów. Awansowały także Radio Zet oraz TVP Sport, osiągając kolejno 1,7 tys. i 1,4 tys. powołań.

Wśród tytułów prasowych po "Rzeczpospolitej" na podium znalazły się "Gazeta Wyborcza" (2,4 tys. cytowań) i "Fakt" (ponad 2,1 tys.), który opublikował wywiad z prezydentem Karolem Nawrockim na temat kontrowersyjnych wypowiedzi prezydenta Ukrainy Wołodymyra Zełeńskiego.
Podium najbardziej opiniotwórczych tygodników i dwutygodników otwiera "Newsweek" (awans o 2 pozycje), zdobywając we wrześniu 480 powołań na źródło.
Drugie miejsce należy do "Vivy", na którą inne redakcje powoływały się 400 razy, głównie na wywiad z Ryszardem Rynkowskim. Podium zamyka "Wprost" z wynikiem 398 cytowań.

Zestawienie IMM najczęściej cytowanych miesięczników i dwumiesięczników września otwiera "Forbes", który wygenerował 271 cytowań i utrzymał pozycję lidera.
TVN24 utrzymał się na czele najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych przed Polsat News (2,3 tys. cytowań) i TVP Sport (1,4 tys.). Polsat zanotował awans o cztery miejsca z wynikiem 827 cytowań, między innymi dzięki medialnemu potwierdzeniu pary Marcina Rogacewicza i Agnieszki Kaczorowskiej z programu "Taniec z Gwiazdami".

RMF FM najbardziej opiniotwórczą stacją radiową
Pozycję lidera w rankingu najczęściej cytowanych stacji radiowych września utrzymało RMF FM, osiągając wynik niemal 2,8 tys. powołań na źródło. Rozgłośnia informowała o przesłaniu listu przez Donalda Trumpa do Karola Nawrockiego, który został przekazany za pośrednictwem ambasady Polski w USA.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET, osiągając wynik 1,7 tys. cytowań. Podium zamyka TOK FM z wynikiem 434 cytowań i awansem o 1 pozycję.

Onet liderem w internecie
Pierwsze miejsce w zestawieniu IMM najbardziej opiniotwórczych portali września zajął Onet z ponad 3,9 tys. powołań na źródło. Na drugim miejscu uplasowała się Wirtualna Polska z ponad 3,5 tys. cytowaniami. Portal opublikował wyniki sondażu SW Research, gdzie 62,8 proc. badanych Polaków poparło pomysł nocnego zakazu sprzedaży napojów alkoholowych w całym kraju.
Podium zamyka Interia z ponad 1,8 tys. odniesieniami innych redakcji.
Kto liderem w mediach o tematyce biznesowej
Ranking najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o tematyce biznesowej otwiera "Rzeczpospolita", osiągając wynik ponad 4,3 tys. cytowań.

Na drugim miejscu uplasował się "Dziennik Gazeta Prawna" z ponad 1,9 tys. powołaniami.
Podium zamyka "Puls Biznesu" z wynikiem 614 odniesień w innych mediach.
Wśród portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej liderem jest Bankier (awans o 2 pozycje), który wygenerował 1,1 tys. cytowań. Drugie miejsce zajął Money z liczbą 812 powołań, na trzecim miejscu zestawienia uplasował się Business Insider z wynikiem 776 cytowań.

Zestawienie IMM najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych września otwiera "Gazeta Krakowska" (237 cytowań). Dziennik informował o niebezpiecznym incydencie na Giewoncie, gdzie trzy osoby wspięły się na krzyż znajdujący się na wierzchołku góry.
Drugie miejsce, awansując aż o 9 pozycji, zajął "Dziennik Wschodni" z wynikiem 232 cytowań. Redakcja na bieżąco opisywała informacje o wtargnięciu rosyjskich dronów na teren Lubelszczyzny. Podium zamyka "Gazeta Wrocławska" z wynikiem 224 powołań na źródło i awansem o jedną lokatę.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne redakcje przeprowadzono na podstawie 59 614 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.

Badanie dotyczy okresu 1-30 września 2025 roku.










