Saatchi&Saatchi IS przy spadku wpływów zwiększyła zysk. Wyższe przychody od firm z Publicis Groupe

W ub.r. przychody agencji reklamowej Saatchi&Saatchi IS (Publicis Groupe) zmalały 8 proc. do 96,34 mln zł, a dzięki ograniczeniu kosztów operacyjnych o 15 proc. do 84,83 mln zł i większym wpływom od firm powiązanych z nią jej zysk netto wzrósł z 3 do 8,43 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przychody Saatchi&Saatchi IS w kraju zmniejszyły się z 56,08 mln zł w 2018 roku do 49,21 mln zł w ub.r., a te z zagranicy - z 48,7 do 17,13 mln zł.

Wpływy agencji od innych firm z koncernu Publicis Groupe poszły w górę z 21,81 do 33,71 mln zł. W ub.r. było to przede wszystkim 10,13 mln zł od Digitas Poland, 9,85 mln zł od Saatchi & Saatchi Group Limited, 3,98 mln zł od niemieckiej spółki Sapient, 2,6 mln zł od Pixelpark i 2,03 mln zł od Prodigious.

grafika

W połowie ub.r. nastąpiły zmiany w zarządzie Saatchi&Saatchi IS: Thomasa Barbusse i Justina Billingsleya zastąpili Jarosław Ziębiński i David Clark. Prezesem agencji niezmiennie jest Tomasz Pawlikowski.

Koszty 15 proc. w dół, 34 pracowników mniej

Wydatki operacyjne Saatchi&Saatchi IS w ub.r. wyniosły 84,83 mln zł, co wobec 99,86 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 15 proc. Wynika to głównie ze spadku nakładów na usługi obce z 54,06 do 40,89 mln zł, na wynagrodzenia - z 34,92 do 30,89 mln zł oraz na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 5,64 do 5,52 mln zł.

Średnie zatrudnienie w firmie w ub.r. wynosiło 290 etatów, wobec 323,75 w 2018 roku.

Z kolei wydatki na zużycie materiałów i energii poszły w górę z 3,33 do 5,41 mln zł, na amortyzację - z 713,5 do 752,8 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 770,4 tys. zł do 1,05 mln zł.

Na zakup usług od innych podmiotów z Publicis Groupe agencja przeznaczyła 13,85 mln zł. 8,43 mln zł wydano w Prodigious, 2,07 mln zł w Starcomie, a 889,1 tys. zł w Publicis Groupe Holdings.

Zysk mocno w górę

Dzięki dużo większemu spadkowy kosztów operacyjnych niż przychodów znacząco poprawiły się wyniki rentowności Saatchi&Saatchi IS. Zysk sprzedażowy poszedł w górę z 4,92 do 11,51 mln zł, zysk operacyjny - z 4,92 do 11,69 mln zł, zysk brutto - z 4,18 do 10,83 mln zł, a zysk netto - z 3,01 do 8,43 mln zł.

Firma zapłaciła w ub.r. 2,4 mln zł podatku dochodowego, wobec 1,17 mln zł rok wcześniej.

100 proc. udziałów agencji ma holenderska spółka Publicis Groupe Holdings.

grafika

Jakie są wyniki innych polskich firm z Publicis Groupe?

W ub.r. agencja reklamowa Publicis Poland zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 26,2 proc. do 33,16 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 4,78 do 1,12 mln zł. - Rok 2019 przebiegał pod znakiem renegocjacji istniejących kontraktów oraz pewnego spowolnienia działań klientów ze względu ogromną aktywność rok wcześniej - opisała firma w sprawozdaniu. Należąca do niej spółka Publicis Lion miała 14,72 wpływów i 224 tys. zł zysku.

W przypadku agencji reklamowej Leo Burnett Warszawa przychody sprzedażowe zmniejszyły się o 21,7 proc. do 21,85 mln zł, a zysk operacyjny z 1,69 do 1,47 mln zł. Natomiast zysk netto firmy poszedł w górę z 30,23 do 39,1 mln zł, głównie dzięki dywidendom od Starcomu i SMG Poland.

Natomiast agencja produkcyjna Prodigious zanotowała spadek przychodów o 4,6 proc. do 15,65 mln zł oraz zysku netto z 2,41 mln zł do 511,7 tys. zł. Ponad połowę przychodów zapewniła firmie agencja reklamowa Saatchi&Saatchi IS.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"