SAR rusza z kolejną odsłoną projektu GoESGbySAR

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR wraz z partnerami branżowymi rozpoczyna kolejną odsłonę projektu GoESGbySAR, który ma na celu wyznaczenie nowych standardów odpowiedzialnego przywództwa w branży marketingowej. Projekt ten odpowiada na kluczowe wyzwania, przed którymi stoją firmy w obliczu rosnącego znaczenia zrównoważonego rozwoju.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
SAR rusza z kolejną odsłoną projektu GoESGbySAR

W ramach projektu GoESG Stowarzyszenie SAR oraz partnerzy branżowi, w tym IAA, IAB, OFBOR, KIG, POR i PSML, omawiają kluczowe aspekty zrównoważonego rozwoju, tworząc nowe standardy dla sektora marketingowego. Odpowiedzialne przywództwo staje się tu priorytetem, a liderzy są zachęcani do wprowadzania etycznych praktyk, które zyskają uznanie nie tylko na zewnątrz, ale przede wszystkim wewnątrz firm – tylko takie zasady są w stanie przyciągnąć do pracodawców i utrzymać w zespołach młode talenty i zwiększyć konkurencyjność firm je wprowadzających.

W ostatnich latach firmy z sektora komunikacyjnego i ich klienci, coraz częściej promują swoje zaangażowanie w ESG, deklarując dbałość o ekologię, różnorodność i etykę. Jednak pomiędzy deklaracjami a rzeczywistością istnieje przestrzeń do refleksji. GoESGbySAR odpowiada na pytanie dotyczące rzeczywistego wdrażania ESG na co dzień, zarówno w komunikacji z konsumentami, jak i wewnątrz firm reklamodawców czy wewnątrz agencji komunikacyjnych.

- Branża marketingowa ma unikalną rolę w kreowaniu wizerunku – nie tylko klientów, ale także swojego. Coraz więcej firm promuje różnorodność i odpowiedzialność społeczną na zewnątrz, jednak w rzeczywistości codzienne działania wewnątrz firm mogą odbiegać od tych ideałów - zauważa Anna Zimecka, współtwórczyni projektu GoESGbySAR.

Wyzwania związane z wdrażaniem ESG dotyczą przede wszystkim liderów, którzy wyznaczają kierunek rozwoju firm. To na nich spoczywa odpowiedzialność za wprowadzanie wartości takich jak uczciwość, szacunek do praw człowieka, odpowiedzialność za otoczenie i transparentność. Firmy, które autentycznie włączają te zasady do swojej codziennej pracy, zyskują przewagę – zarówno w kontekście wyników biznesowych, jak i pozytywnego wpływu społecznego.

- Raport Accenture i World Economic Forum pokazuje, że firmy realizujące praktyki ESG notują wyższą rentowność o 21%, a według Harvard Business Review wzrasta zaangażowanie pracowników aż o 30proc. w takich organizacjach - podkreśla Ewa Góralska, członek zarządu SAR, odpowiedzialna za projekt GoESGbySAR.

GoESGbySAR wspiera liderów w dążeniu do wdrażania zrównoważonych praktyk w codziennym zarządzaniu. Projekt promuje otwarty dialog z zespołami oraz tworzenie kultury organizacyjnej opartej na wartościach ESG. Dzięki temu firmy mogą budować autentyczne relacje z pracownikami i interesariuszami, które wykraczają poza powierzchowną komunikację PR-ową.

- Autentyczność zamiast perfekcji – to kluczowe hasło naszego projektu - dodaje Góralska. - Działania ESG to proces, który wymaga czasu i odwagi. Zrozumienie wyzwań, jakie się z nim wiążą, pozwala liderom stawać się autentycznymi ambasadorami zmian.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"