SEO do-it-yourself już nie wystarcza, branża e-commerce szuka specjalistów

Ponad połowa firm na świecie deklaruje rozwój SEO jako największy priorytet. 13 września br. w Krakowie odbędzie się 13. edycja wyjątkowego barcampu semKRK z udziałem najlepszych specjalistów z branży SEM. Bilety trafiły właśnie do sprzedaży.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Rok 2018 to dla branży SEM okres wielu rewolucji w zarządzaniu marketingiem poprzez wyszukiwarki, to za sprawą licznych zmian największej platformy, Google – w lipcu br. udział google.com wśród wszystkich wyszukiwarek stanowił 74 proc., a na horyzoncie brak znaczących konkurentów.[1] Amerykańska wyszukiwarka absolutnie zdominowała polski rynek – w lipcu korzystało z niej aż 98.87 proc. internautów, żadnej innej wyszukiwarce nie udało się przekroczyć nawet 1 p.p.[2]

Nowe algorytmy nagradzające strony poprawiające szybkość wczytywania, ujednolicenie wyników wyszukiwania oraz priorytetyzowanie treści eksperckich – dynamika zmian jest bardzo duża i wymaga zaangażowania ze strony przedsiębiorców. W minionym roku aż 61 proc. firm na świecie zadeklarowało, że rozwój SEO jest dla nich największym priorytetem.[3]

Specjaliści potrzebni od zaraz

Deklaracje przedsiębiorców wynikają głównie ze zmian zachowań konsumentów na rynku. Dane ostatniego raportu Gemius pokazały znaczący wzrost kupujących w internecie. Obecnie stanowią oni 62 proc. wszystkich internautów, rok wcześniej było ich 56 proc.[4] Wraz ze wzrostem zapotrzebowania na skuteczną politykę zarządzania SEO i SEM rosną potrzeby zatrudnienia wykwalifikowanych specjalistów, którzy regularnie uzupełniają swoją wiedzę o nowe trendy. Podczas gdy amerykański rynek pracy zanotował wzrost zatrudnienia o 1,6 proc., sam sektor SEO w Stanach pozyskał prawie 10 proc. więcej pracowników.[5] Analitycy DevaGroup przewidują utrzymanie się trendu przez najbliższe lata również w Europie.

-       Oczywiście można próbować samodzielnie zadbać o pozycjonowanie swojej strony czy serwisu. Warto jednak skorzystać z wiedzy i wsparcia specjalisty, który jest na bieżąco ze wszelkimi zmianami i aktualizacjami algorytmu Google. Co więcej, warto nie ograniczać się do wiedzy wyłącznie własnego działu in-house czy jednej agencji zewnętrznej. Jeśli Twoje działania SEO wykonuje pracownik lub wewnętrzny dział to konsultacje w postaci audytu dadzą mu dodatkową wiedzę i pomysły do wdrożenia oraz skontrolują wewnętrzne działania – komentuje Krzysztof Marzec, CEO DevaGroup.

Wymiana wiedzy i doświadczeń

Okazja na znalezienie idealnego specjalisty lub samodzielne poznanie świata SEM i SEO jest w zasięgu ręki każdego przedsiębiorcy branży e-commerce, działów albo agencji marketingu czy właścicieli biznesów. Już 13 września br. w krakowskich Muzeum Manggha odbędzie się 13. edycja semKRK – wyjątkowego barcampu o szerokiej tematyce marketingu w wyszukiwarkach oraz analityki. W wydarzeniu biorą udział specjaliści z całej Polski. Firmy często zgłaszają swój cały dział SEM, dzięki czemu uczestnicy mają wyjątkową okazję do networkingu, edukacji oraz zintegrowania się z branżą. Podczas tegorocznej edycji można wziąć również udział w towarzyszących wydarzeniach, tj. praktycznych warsztatach. Prelegentami semKRK #13 będą m.in. Piotr Michalak, Grzegorz Strzelec, Krystian Kucharski.

[1] Engine Market Share, NetMarketShare

[2] Search Engine Market Share in Poland, Statcounter

[3] Digital Marketing Trends And Challenges 2018, Reboot Online Marketing

[4] E-commerce w Polsce 2019, Gemius

[5] SEO Career Trends for 2019, Search Engine Journal

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+