Serwisy społecznościowe coraz częściej wykorzystywane przez firmy

Większość małych i średnich przedsiębiorstw korzysta obecnie z serwisów takich jak LinkedIn, Facebook i Twitter, do promowania swoich produktów i usług.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z badania przeprowadzonego przez firmę Daryl Willcox Publishing wynika, że 54 proc. małych i średnich przedsiębiorstw wykorzystuje obecnie portale społecznościowe do autopromocji. To dwa razy wyższy wskaźnik niż w grudniu 2009 roku.

35 proc. badanych firm codziennie aktualizuje swoje profile w serwisach typu LinkedIn, Facebook czy Twitter. Co czwarta firma robi to raz na kilka dni, a 17 proc. raz w tygodniu.

Najwięcej firm eksperymentuje ze społecznościowymi mediami za pomocą serwisu LinkedIn (73 proc.), a następnie Facebooka (64 proc.) i Twittera (63 proc.).

Jako najczęstsze przyczyny kierowania się do takich witryn wskazywano na rozpowszechnianie swoich informacji (68 proc.), przyciąganie nowych klientów (63 proc.) oraz zwiększanie świadomości na temat marki (61 proc.).

Z kolei spośród firm, które nie próbują docierać do konsumentów poprzez serwisy społecznościowe, ponad 1/3 stwierdziła, że nie ma na to czasu, a 31 proc. uważa, iż ich klienci nie odwiedzają tego typu stron.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"