Sfinks Polska: otworzymy przynajmniej 15 restauracji w 2012 r.

Spółka restauracyjna Sfinks Polska otworzy w 2012 r. co najmniej 15 restauracji (tj. tyle samo, co w 2011 r.), planuje także remonty oraz rebranding sieci Chłopskie Jadło, wynika z wypowiedzi prezesa Sylwestra Cacka. Szacowane wydatki na inwestycje w tym roku nie powinny być niższe niż rok wcześniej, kiedy wyniosły ok. 12,5 mln zł.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

"Nie powiem dokładnie, ile otworzymy restauracji w 2012 r., ale na pewno nie będzie to mniej niż w roku ubiegłym, gdy było to 15 lokali. Już teraz mamy w toku prace nad 7 lokalizacjami" - powiedział Cacek podczas konferencji prasowej.

Obecnie sieć restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło obejmuje 115 lokali. Prezes dodał, że spółka planuje  stopniową modernizację sieci, a już w tej chwili trwają remonty 2 punktów Sphinx oraz 2 WOOK. Na ten rok planowany jest także rebranding sieci Chłopskie Jadło.

"Kontynuujemy także rozwój zagraniczny i po podpisaniu 10-letniej umowy o współpracy masterfranczyzowej z naszym dotychczasowym zarządzającym chcemy otworzyć co najmniej 6 nowych restauracji Sphinx w tym kraju. Aktualnie trwają przygotowania do uruchomienia punktu w centrum Budapesztu" - wyjaśnił Cacek, dodając, że identyczne rozmowy trwają z partnerem w Czechach.

Łącznie spółka na nowe otwarcia, rebranding oraz remonty planuje w tym roku wydać nie mniej niż w roku 2011, gdy nakłady inwestycyjne zamknęły się kwotą 12,5 mln zł.

"Podjęliśmy także decyzję o rezygnacji z rozwoju konceptu Sphinx Express. Nie oznacza to, że będziemy je likwidować, ale możliwe jest np. przekształcanie ich w pełne restauracje. Po prostu obecnie koszt otwarcia restauracji sięgający kwoty 550-650 tys. zł jest na tyle niski, że nie opłaca się utrzymywać drugiego konceptu" - powiedział prezes spółki.

Spośród marek należących do Sfinksa największy wzrost przychodów w ubiegłym roku odnotowała sieć WOOK, której dynamika sprzedaży w tym okresie wyniosła 17,5%. Natomiast wzrost o 6,3% odnotowała w 2011 r. sieć Sphinx, podała spółka w komunikacie.

W I-IV kw. 2011 roku spółka miała 18,29 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 39,89 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 170,72 mln zł wobec 161,56 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii