Shell Helix - case study

Nie jest łatwo zmienić wizerunek produktu, aby zrobić to skutecznie należy zaplanować komunikację na wszystkich poziomach.

Przemysław Fura - Next Generation Interactive
Przemysław Fura - Next Generation Interactive
Udostępnij artykuł:

Klient: Shell

Agencja: NGI

Projekt: Shell Helix

Grupa docelowa: dziennikarze i branżowi liderzy opinii

Cel: stworzenie oprawy multimedialnej eventów towarzyszących zaprezentowaniu nowego wizerunku marki Shell Helix

Nie jest łatwo zmienić wizerunek produktu, aby zrobić to skutecznie należy dokładnie zaplanować komunikację na wszystkich poziomach i konsekwentnie ją promować. Przed takim problemem stanął ogromny koncern paliwowy Shell, gdy postanowił zmienić wartości komunikowane poprzez markę olejów silnikowych Shell Helix.Shell Helix to marka liderująca w branży olejów silnikowych gdzie w promocje olejów zaangażowany jest team Ferrari Formuły 1 wraz z wielokrotnym Mistrzem Świata Michaelem Schumacherem. Dotychczas główne wartości, które komunikował Shell opierały się na przesłankach racjonalnych: świetne parametry techniczne, doskonała jakość, ogromne doświadczenie i możliwości zespołu badawczego to argumenty, które trafiają do każdego eksperta w branży. Aby trafić do szerszej grupy odbiorców, którzy nie zawsze kierują się przy wyborze oleju argumentami racjonalnymi, Shell postanowił stanowczo zmienić komunikację marki Shell Helix. Podstawowymi wartościami przekazywanymi w komunikacji reklamowej olejów stają się wartości emocjonalne: odświeżenie, odmłodzenie, hasło kampanii w Polsce brzmiało "Shell Helix - Radość życia dla Twojego samochodu" "Oleje Shell Helix - czysta przyjemność dla silnika" globalna reklama posługiwała się hasłem "Shell Helix - give your car that just serviced feeling" i  "Refresh your engine". Kampania reklamowa obejmowała szereg działań globalnych stworzenie nowych layoutów reklam prasowych, telewizyjnych, radiowych. Jednym z elementów komunikacji była seria eventów w krajach europejskich skierowanych do dziennikarzy i liderów opinii poszczególnych rynków branżowych informująca o nowej kampanii i prezentująca rebranding marki Shell Helix.

        

NGI współpracując z zespołem Shell odpowiedzialnym za wspieranie launchów nowych produktów w Europie odpowiedzialna była za stworzenie multimedialnej oprawy wyżej wspomnianych eventów. W ramach oprawy została stworzona filmowa prezentacja łącząca różne techniki prezentacji od planu zdjęciowego po animacje 3D i Flash.

Aby właściwie zaprezentować właściwości olejów oraz odpowiednio przedstawić wartości emocjonalne potrzebne było zaangażowanie właściwie wszystkich znanych technik wizualizacyjnych. Prezentacja składała się z filmu przedstawiającego porównanie silnika i zmęczonego człowieka oraz dobroczynnego wpływu orzeźwiającej wody na człowieka, w porównaniu do dobroczynnego wpływu na silnik orzeźwiającego oleju Shell Helix (ze względu na termin i pogodę plan zdjęciowy został ulokowany w Hiszpanii).        

Aby unaocznić zmiany zachodzące w silniku stworzono wizualizację wnętrza silnika w technice modelowania 3D, natomiast do wielu elementów wizualnych wykorzystano technologię Flash.        

      

Oczywiście wszystko połączone zostało odpowiednio skomponowana muzyką i głosem lektora, co było o tyle trudne, że prezentacja ta została stworzona na rynek bułgarski, węgierski, turecki i polski a dla pozostałych krajów stworzono również prezentację anglojęzyczną. Oprócz prezentacji głównej stworzone zostały specjalne prezentacje dodatkowe (prezentacje konferencyjne oparte głównie o technologię Flash, czy prezentacje reklamowe na pendrive - prezentacje te tworzone były w zależności od potrzeb i scenariuszy eventów w poszczególnych krajach). Film został zaprezentowany ponad 7 000 dziennikarzy na spotkaniach prasowych w całej Europie.

       

Największą trudnością było skoordynowanie międzynarodowych działań. Każdy kraj posiadał swoją specyfikę, swoje wymagania i agencja NGI musiała wykazać się niezwykłą elastycznością we współpracy. Natomiast największą przyjemność sprawiło nam swobodne korzystanie z dowolnych narzędzi wizualizacyjnych -  łączenie filmu, animacji 3D, 2D, technologii Flash, muzyki i lektora, które  dało  niesamowite połączenie i poczucie wolności.

Przemysław Fura - Next Generation Interactive
Autor artykułu:
Przemysław Fura - Next Generation Interactive
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"