Swoimi poglądami dotyczącymi kwestii ewentualnego rozbicia Facebooka na mniejsze elementy Sheryl Sandberg, najbliższa współpracownica Marka Zuckerberga podzieliła się podczas wywiadu udzielonego stacji CNBC.
Koncepcje podzielenia Facebooka i innych technologicznych gigantów, takich jak Google i Amazon w celu ograniczenia ich dominacji na rynku pojawiają się w amerykańskiej przestrzeni publicznej od kilku tygodni wraz z rozpoczęciem nowej kampanii prezydenckiej w USA.
W połowie marca br. Elizabeth Warren, startująca w wyborach senator ze stanu Massachusetts zapowiedziała, że jednym z podstawowych punktów jej programu wyborczego będzie podzielenie na mniejsze części największych technologicznych koncernów, takich jak Google, Facebook, Amazon czy Apple. Zdaniem Warren obecna dominacja tych gigantów blokuje konkurencję na rynku.

W ślad za Elizabeth Warren podobne koncepcje związane z rozbiciem technologicznych gigantów na mniejsze spółki padają z ust innych amerykańskich polityków, głównie tych z obozu demokratycznego.
Teraz w trakcie wywiadu w CNBC Sheryl Sandberg odpowiadając na pytania odniosła się krytycznie do żądań odgórnego podzielenia Facebooka. - Możecie nas rozbić na mniejsze części, możecie też podzielić inne duże firmy technologiczne, ale w ten sposób nie rozwiążecie problemów i obaw stojących dzisiaj przez użytkownikami internetu - oceniła szefowa operacyjna Facebooka.
Sandberg zwróciła uwagę na niesprawiedliwe jej zdaniem traktowanie amerykańskich firm technologicznych w zestawieniu z polityką dotyczącą zagranicznych koncernów działających w tym segmencie.
- Istnieje wiele zastrzeżeń dotyczących funkcjonowania na naszym rynku firm pochodzących z Chin. Nikt jednak nie ma zamiaru dzielić je z tego powodu na mniejsze elementy - zauważyła Sandberg. Menedżerka Facebooka zaznaczyła też, że w ostatnich miesiącach pracownicy serwisu podjęli szereg działań na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa użytkowników, a firma jest obecnie na najlepszej drodze do odzyskania zaufania internautów.

W I kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 15 miliardów dolarów, a zysk netto sięgnął 2,4 miliarda dolarów. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,4 miliarda.











