Skandynawski dziennik testuje papier zasilany światłem

„Helsingin Sanomat” - największy skandynawski dziennik - wybierze wśród swoich czytelników, testerów innowacyjnych czytników zasilanych m.in. energią słoneczną.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Czytniki, które „Helsingin Sanomat” udostępni swoim czytelnikom, do działania nie wymagają zasilania prądem, a jedyne czego potrzebują, to światło. Urządzenia potrafią zasilać się za pomocą energii słonecznej lub tej pochodzącej ze sztucznego źródła. Co istotne, do tego celu mają wystarczyć średnio intensywne promienie światła - podał serwis Prasa.info.

Konstrukcja czytnika ma grubość 6 mm, wagę ok 110 g i została w całości wykonana z panelu solarnego absorbującego promienie światła. Pierwsze wyprodukowane egzemplarze będą posiadały szklane wyświetlacze, ale z czasem mają one zostać zastąpione przez elastyczne, plastikowe odpowiedniki.

W ramach pilotażowego programu, który wystartuje w styczniu 2014 roku, do czytelników „Helsingin Sanomat” trafi ok. 300 czytników. Ma to być jednocześnie eksperymentem pozwalającym ocenić, czy elektroniczny papier może konkurować z tabletami oraz smartfonami.

„Helsingin Sanomat” podaje jednocześnie, że w ciągu minionych 6 lat tradycyjna prasa straciła na reklamie ok. 51 mld euro. Czytniki mogą być szansą na poprawę finansów wydawców, którzy na wyprodukowanie i dostarczenie klasycznej gazety do jednego odbiorcy muszą przeznaczyć ok. 200-300 euro w skali roku. Wart 40 euro czytnik wydaje się znacznie tańszym rozwiązaniem. Receptą na sukces ma być darmowe udostępnienie urządzenia w zamian za wykupienie prenumeraty pozwalającej zrekompensować wydawcy koszty.

Wydawca skandynawskiej gazety, Leia Media, chce uruchomić podobne inicjatywy w całej Europie. Aktualnie poszukiwani są partnerzy gotowi do współpracy.

źródło: Prasa.info

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii