Pozycja skoków narciarskich, jeśli chodzi o sponsoring spada już od kilku od lat. W styczniu 2003 roku wartość medialna marek wyeksponowanych podczas zawodów wyniosła ponad 80 mln zł, w rekordowym styczniu 2004 roku było to ponad 113 mln zł, ale już w obecnym roku było to jedynie 36 mln zł.
Wartość medialna skoków narciarskich w styczniu w ciągu 5 lat w PLNStyczeń 200380 950 476Styczeń 2004113 722 413Styczeń 200571 645 585Styczeń 200661 813 081Styczeń 200735 923 476
Jednak mimo najniższej pozycji od lat, w styczniu nie ma jak dotąd lepszej dyscypliny, dzięki której można zdobyć tak dużą widownię w tak krótkim czasie. Skoki narciarskie znalazły się zatem na pierwszej pozycji pod względem łącznej wartości wyeksponowanych marek, wyprzedzając o ponad 15 mln zł drugą w zestawieniu siatkówkę mężczyzn.

Lp.DyscyplinaWartość medialna ekspozycji marek (PLN)Łączna liczba ekspozycji1Skoki narciarskie35 923 4763 9622Siatkówka mężczyzn20 075 21863 9663Łyżwiarstwo figurowe19 643 1222 6094Rajd samochodów terenowych6 379 6482 5195Koszykówka mężczyzn5 549 64818 666
W czołówce sponsorów skoków narciarskich w tym roku znaleźli się Harnaś, Lotos, RMF, Viessmann i Ricoh. Zabrakło natomiast „Faktu”, który zdecydował się jedynie na 7 ekspozycji (w poprzednich trzech latach miał odpowiednio 476, 400 i 262 ekspozycje).
Dane: Media Sport (na podstawie monitoringu stacji: TVP1, TVP2, TVP3, TV4, POLSAT, POLSAT SPORT, TVN, TVN24, TVN TURBO, TELE5).











