Skrzydlate pomysły w kampanii Red Bulla

W lutym i marcu odbyła się polska edycja globalnego konkursu RedBull Ad Contest na stworzenie reklamy. Konkurs odbywa się co roku winnym kraju - w 2009 roku przyszła kolej na Polskę.

Media Contacts
Media Contacts
Udostępnij artykuł:

Opis sytuacji:W lutym i marcu odbyła się polska edycja globalnego konkursu RedBull Ad Contest na stworzenie reklamy. Konkurs odbywa się co roku winnym kraju - w 2009 roku przyszła kolej na Polskę. Kampaniępromującą konkurs zaplanował i przeprowadziła agencja nowych mediówMedia Contacts.

Zadaniem konkursowym było stworzenie kreatywnej reklamy RedBulla. Uczestnicy mogli przedstawiać swoje pomysły w formiescenariuszy, filmów video, a nawet wycinanek - honorowana byłakażda forma, a dzięki tak dużej dowolności prace konkursowe zyskałyna różnorodności. Uczestnicy mieli czas na nadsyłanie prac dopołowy marca. Zwycięskie pomysły zostały wyłonione w maju, anagrodą będzie ich realizacja i emisja w 2010 roku.Wyzwanie:Grupę docelową konkursu określonojako osoby w wieku 13-29 lat. Celem mediowym było dotarcie do jaknajwiększej liczby użytkowników z grupy docelowej, zainteresowanieich konkursem oraz pozyskanie jak największej liczby zgłoszeń(zakładano uzyskanie około 500 prac konkursowych).

Realizacja:Przyjęta strategia bazowała na wykorzystaniu dopasowanych kanałówkomunikacji oraz wygenerowaniu odpowiedniego zasięgu dla kampanii.Kampania zasięgowa prowadzona była na portalach: o2, Interia(młodsza grupa użytkowników: 13-20), Gazeta oraz WP (starsiużytkownicy: 20-29).

Konkurs promowano również na portalach społecznościowych (Grono,Fotka, Korba, Epuls, Fotosik, Ajo, Aol, Pino, Streemo).Wykorzystano także targetowanie wiekowe na Naszej-Klasie.

Działania do starszych użytkowników z grupy docelowej (w wieku20-29) przeprowadzono na serwisach tematycznych z kategoriiArt/Lifestyle/Music. Dzięki temu można było dotrzeć do osóbparających się na co dzień kreacją (freelancerów i zawodowców) - wtym celu konkurs promowano na serwisach takich jak: media2.pl,tv.pl, maxmodels.pl, last.fm,kafeteria.pl, tatuaze.org,wzorytatuazy.org, swiaturody.com, cafeart.pl, dartfoto.com,aktivpro.pl, model-klub.pl, miniclip.com, dmp3.radioparty.pl,flog.pl, blox.pl, fotografuj.pl, cyberfoto.pl, optyczne.pl,swiatobrazu.pl, e-kamery.pl, globart.pl, fotogalerie.pl,fotoclub.pl, decoartel.pl, inspiracje.pl, marketing-news.pl,mediarun.pl, brief.pl, wirtualnemedia.pl, ithink.pl, malarze.com,swiatmarketingu.pl, sprawnymarketing.pl, reklamy.tv,wideoporttal.pl, worldtv.pl, dobrykadr.com, itp. Ponadto, wkampanii wykorzystano także mailingi targetowane wiekowo, oraz (naportalu o2) - po wieku i zainteresowaniach, aby precyzyjnie trafićdo osób lubiących sztukę i kreację.

Ponadto, konkurs promowany był w Google AdWords oraz GoogleAdSense.

Rezultaty kampaniiDzięki skutecznym działaniom reklamowym udało się uzyskać ponad1500 zgłoszeń do konkursu. Całkowity zasięg kampanii opiewał naponad 13,6 mln Internautów, czyli aż 85% internetowej populacji. Zreklamą RedBulla w ciągu 4 tygodni miało styczność 98% użytkownikówz grupy docelowej.

Media Contacts
Autor artykułu:
Media Contacts
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu