Zysk grupy Banku Pekao wyniósł 2 525 mln zł wobec 2 412 mln zł zysku wypracowanego w 2009 roku. Przychody wzrosły o 2,3 proc. do 7 218 mln zł. Wzrost ten był wynikiem wyższych zarówno przychodów odsetkowych, jak również przychodów z tytułu opłat i prowizji. Te pierwsze wyniosły 4 303 mln zł (czyli o 5,4 proc. więcej niż rok wcześniej), dzięki wyższej o 0,1 pkt. proc. marży odsetkowej, która wzrosła do 3,6 proc., a także dobrym wynikom sprzedażowym najbardziej atrakcyjnych produktów kredytowych.
Przychody z opłat i prowizji wzrosły o 3,5 proc. w ujęciu rocznym do 2 368 mln zł. Na taki wynik złożyły się zarówno wyższe dochody z opłat i prowizji z działalności bankowej, jak i związanych z rynkami kapitałowymi.
Po raz kolejny Bank Pekao dowiódł swej skuteczności w utrzymywaniu kontroli nad kosztami: w 2010 roku spadły one o 0,6 proc. w porównaniu do roku 2009.

Depozyty detaliczne wzrosły o 3,2 proc. w ujęciu rocznym, osiągając kwotę 46 694 mln zł. W tym samym okresie oszczędności zgromadzone w funduszach inwestycyjnych wzrosły o 18,1 proc. i osiągnęły 18 059 mln zł. Depozyty korporacyjne wzrosły o 5,7 proc. rok do roku i zamknęły się sumą 49 044 mln zł.
Bank zanotował wyraźny wzrost portfela kredytów detalicznych, o 11,4 proc. w ujęciu rocznym, do poziomu 31 936 mln zł. Motorami wzrostu były kluczowe produkty – kredyty mieszkaniowe w złotych oraz pożyczki gotówkowe, których łączny wzrost wyniósł 19 proc. W czwartym kwartale sprzedaż kredytów mieszkaniowych była wyższa o 141,3 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału (1 717 mln zł wobec 712 mln zł). Sprzedaż kredytów gotówkowych wzrosła natomiast o 41,8 proc. do 1 171 mln zł wobec 826 mln zł w pierwszym kwartale tego roku.

Bank Pekao dalej prowadził konsekwentną politykę zarządzania ryzykiem kredytowym, z kosztem ryzyka na poziomie 0,68 proc. i wskaźnikiem kredytów niepracujących (tzw. NPL) wynoszącym 7proc..
W 2011 roku Bank Pekao skoncentruje się na przyspieszeniu wzrostu w najbardziej atrakcyjnych segmentach rynku: kredytach mieszkaniowych, gotówkowych, kredytowaniu sektora MSP, a także średnich korporacji. Rozwijana będzie zarówno oferta produktowa, jak i możliwości sieci dystrybucyjnej Banku. Bank będzie również nadal skoncentrowany na dużych projektach infrastrukturalnych, potwierdzając swoją wiodącą pozycję w sektorze publicznym. Celem Banku Pekao będzie powiększanie bazy klientów, m. in. poprzez ciągłe udoskonalanie oferty bankowości internetowej.
Zarząd Banku ogłosił, że zarekomenduje Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy wypłatę dywidendy w wysokości 6,8 zł na akcję, tj. o 134 proc. wyższej niż rok wcześniej.

- Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników finansowych i osiągnięć w 2010 roku – powiedziała Alicja Kornasiewicz, Prezes Zarządu Banku Pekao SA. – W 2011 roku będziemy się koncentrować na dynamicznym rozwoju działalności komercyjnej przy równoczesnym zachowaniu wysokich standardów zarządzania ryzykiem.
- Osiągnęliśmy solidny wzrost we wszystkich najbardziej atrakcyjnych segmentach rynku, realizując nasze plany ogłoszone przed rokiem – powiedział Luigi Lovaglio, Pierwszy Wiceprezes Zarządu Banku Pekao SA i Dyrektor Generalny. – Jestem pewien, że przyspieszenie, widoczne w czwartym kwartale, będzie kontynuowane w 2011 r.”
Bank Pekao SA
działa od ponad 80 lat i jest jednym z największych banków Europy Środkowo-Wschodniej. Dysponuje drugą co do wielkości siecią oddziałów (ponad 1000 placówek w całym kraju) oraz siecią ponad 4000 bezpłatnych bankomatów w Polsce i 20 000 w całej Europie. Bank Pekao SA obsługuje ponad 5 milionów klientów.

Bank Pekao SA w 2010 roku otrzymał tytuł "Najcenniejszej polskiej firmy 2009 r." tygodnika "Newsweek" i AT Kearney Czterokrotnie zdobył tytuł Najlepszego Banku w Polsce w roku 2005, 2008, 2009 oraz 2010 przyznawany przez magazyn „Euromoney”, tytuł Najlepszego Polskiego Banku w roku 2006, 2009 oraz 2010 magazynu „Global Finance”, a także trzykrotnie był uznawany za Najlepszy Bank w Polsce w roku 2009, 2008 i 2004 przez magazyn „The Banker” .
Bank Pekao SA należy do Grupy UniCredit, jednej z wiodących międzynarodowych instytucji finansowych, która jest silnie zakorzeniona w 22 europejskich krajach, prowadzi prawie 9600 placówek oraz zatrudnia ponad 161 tys. osób, według stanu na koniec czerwca 2010 roku.











