Solski Communications z 10 mln zł wpływów. Przez wyższe koszty zysk zmalał o 1 mln zł

Agencja public relations Solski Communications w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 1,8 proc. do 10,06 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 9,9 proc. do 9,65 mln zł jej zysk netto zmalał z 1,32 mln zł do 316 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Przychody agencji Solski Communications zwiększyły się z 9,88 mln zł w 2018 roku do 10,06 mln zł w ub.r. - Kontynuowano umowy z większością dotychczasowych, regularnych klientów m.in. Amadeus, Bayer, CMC Markets, Colgate-Palmolive, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Grycan - Lody od Pokoleń, Henkel, Lavana, Mastercard, Raytheon, Sanofi, Smyk, UPS, Warimpex - wyliczono w sprawozdaniu firmy złożonym w KRS.

- Podpisano także umowy długoterminowe lub projektowe z nowymi klientami, w tym z mBankiem - doradztwo strategiczne i koordynacja działań PR w Polsce, Czechach i na Słowacji, liniami lotniczymi Ryanair, międzynarodowymi firmami technologicznymi Barracuda, IFS i NICE, firmą deweloperską Develia, firmą zarządzającą nieruchomościami TuMieszkamy, polskim start-upem CityTalks, firmą kosmetyczno-farmaceutyczną Pierre Fabre, a także z dwoma międzynarodowymi koncernami farmaceutycznymi - dodano.

Wzrosły koszty usług obcych, prawie 20 pracowników

Wydatki operacyjne Solski Communications wyniosły w ub.r. 9,65 mln zł, co wobec 8,78 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 9,9 proc. Najmocniej w górę poszły koszty usług obcych - z 5,5 do 6,13 mln zł, natomiast koszty amortyzacji zwiększyły się z 88 do 108,1 tys. zł.

Natomiast nakłady na wynagrodzenia zmalały z 2,72 do 2,49 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze wzrosły z 463,5 do 489,8 tys. zł, a na zużycie materiałów i energii spadły ze 144,1 do 130,4 tys. zł. W ub.r. przeciętne zatrudnienie w agencji wynosiło 19,6 etatów.

Dużo większy wzrost wydatków niż przychodów sprawił, że zmalały wyniki rentowności Solski Communications. Zysk sprzedażowy poszedł w dół z 1,1 mln zł do 412,8 tys. zł, zysk brutto - z 1,62 mln zł do 393,7 tys. zł, a zysk netto - z 1,32 mln zł do 316 tys. zł.

W sprawozdaniu firmy oceniono, że spadek rentowności był wynikiem „trudniejszej sytuacji rynkowej, wzrostu kosztów osobowych, jak również wydatków związanych z funkcjonowaniem nowego biura w prestiżowej lokalizacji w Warszawie”.

83,9 proc. udziałów agencji ma jej założyciel i prezes Ryszard Solski, a pozostałe należą do Grażyny Solskiej. Wspólnicy zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk spółki zostanie im wypłacony.

grafika

„Rok 2020 będzie znacznie trudniejszy”

W sprawozdaniu, sporządzonym w drugiej połowie maja, Ryszard Solski jako jedyny członek zarządu Solski Communications odniósł się do wpływu, jaki na tegoroczne wyniki agencji będzie mieć epidemia koronawirusa.

- Ze względu na pandemię i oszczędności po stronie klientów, rok 2020 będzie dla spółki znacznie trudniejszy i że prawdopodobny jest spadek obrotów i przychodów ze sprzedaży usług - ocenił.

- Jednak przy założeniu, że dotychczasowa, dobra płynność finansowa (cash flow) nie ulegnie zakłóceniu i że w razie potrzeby można będzie skorzystać z zadeklarowanej pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw, zarząd zamierza utrzymać dotychczasowy poziom zatrudnienia i osiągnąć na koniec roku rentowność - zapowiedział.

Jakie są wyniki finansowe innych agencji PR?

Agencja komunikacyjna Inner Value, specjalizująca się w relacjach inwestorskich, w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 15,7 proc. do 4,51 mln zł. Za to dzięki ograniczeniu kosztów operacyjnych o 15 proc. i dużemu wzrostowi wpływów finansowych jej zysk netto poszedł w górę z 53,9 do 231,8 tys. zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online