Youtube i UMG zapowiedziały w kwietniu, żeuruchomią Vevo w ciągu kilku najbliższych miesięcy, a znajdzie sięw nim pełen katalog profesjonalnych teledysków artystównagrywających pod szyldem największej wytwórni muzycznej naświecie.
Celem całego przedsięwzięcia jest przyciągnięcie do Vevowielkich reklamodawców i wygenerowanie zdecydowanie wyższychdochodów, jakich nie potrafi zapewnić YouTube, w którym dominująamatorskie filmiki tworzone przez samych użytkowników.
Szczegóły finansowe umowy Sony z Vevo niezostały ujawnione. Wiadomo tylko, że oprócz udostępnienia swojejmuzyki wytwórnia stanie się udziałowcem serwisu. Rozmowy w kwestiidołączenia do Vevo są prowadzone również z dwoma pozostałyminajwiększymi firmami nagraniowymi na świecie - Warner Music Group iEMI Group.
Serwis będzie funkcjonował pod adresem Vevo.com, a dodatkowodedykowany kanał Vevo powstanie w YouTube, który podzieli sięwpływami z reklam z wytwórniami.

źródło: TheRegister











