Spektakularny wzrost TVN24

Podsumowanie pierwszego kwartału 2007 roku w telewizji.

obop-kk
obop-kk
Udostępnij artykuł:

Cieplejsza od ubiegłorocznej zima przyniosła spadek średniego dziennego czasu, jaki Polacy poświęcili na oglądanie telewizji. W porównaniu z pierwszymi trzema miesiącami 2006 r.,  telewizję oglądaliśmy przez 3 godziny i 43 minuty dziennie, czyli krócej o 8 minut. To najniższy wynik od 2002 roku, kiedy Polacy każdego dnia od stycznia do marca oglądali telewizję średnio przez 3 godziny i 41 minut.

W porównaniu z pierwszym kwartałem ubiegłego roku największy wzrost udziałów w oglądalności – do poziomu 2,71% - zanotował TVN24. To wynik lepszy o nieco ponad 1 pkt. proc. (wzrost o 59,4%). Spośród największych nadawców najwięcej zyskał Polsat (wzrost o ponad 0,65 pkt. proc. do poziomu 16,6%), natomiast najbardziej straciła TVP2 (spadek o 2,15 pkt. proc. do poziomu 18,6%). Zmiany te jednak nie wpłynęły na ranking stacji – od stycznia do marca Polacy najchętniej wybierali TVP1 (udziały na poziomie 25,3%), TVP2 (18,6%), Polsat (16,6%) oraz TVN (15,6%).

W rankingu najlepiej oglądanych programów prowadzi „M jak miłość“, którego odcinek z 5 lutego przyciągnął przed telewizory średnio niemal 10,0 mln widzów (28,1%). Wśród 10 najchętniej wybieranych programów znalazły się także transmisje skoków narciarskich oraz transmisja wręczenia Telekamer (7,3 mln widzów).

Liderem programów informacyjnych pozostają „Wiadomości“ w TVP1 (średnio 5,3 mln widzów, czyli o 6,1% mniej, niż w roku ubiegłym). Drugie miejsce, z widownią na poziomie 4,6 mln zajął „Teleexpress“ (spadek o 8,1%), wyprzedzając „Fakty“ w TVN (3,5 mln widzów, czyli o 1,9% więcej, w porównaniu do pierwszego kwartału 2006r.).

W porównaniu z analogicznym okresem 2006 roku, pierwszy kwartał b.r. przyniósł wzrost wydatków poniesionych przez reklamodawców na reklamę* o 19,1% W największych stacjach wydano łącznie prawie 1,5 mld zł.

Najwięcej na reklamę swoich produktów w tych stacjach przeznaczył Unilever-Bestfoods (72,2 mln zł), Nestle Polska (58,4 mln zł) oraz Procter&Gamble (49,5 mln zł)**.

*Dane pochodzą z elektronicznego pomiaru widowni telewizyjnej prowadzonego przez TNS OBOP od 1997 roku, próba: 3303 osób powyżej 4 roku życia, bez uwzględnienia widowni gościnnej.

**Dane cennikowe, bez uwzględnienia rabatów, we wskazanych stacjach

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu