Spotify przejmuje Findaway, lidera rynku audiobooków

Spółka Spotify Technology zawarła ostateczne porozumienie dotyczące przejęcia Findaway, światowego lidera w dziedzinie cyfrowej dystrybucji audiobooków. Warunki transakcji nie zostały ujawnione.

ram
ram
Udostępnij artykuł:

Jak informują obie spółki, działając wspólnie, Spotify i Findaway przyspieszą proces wejścia Spotify na dynamicznie rozwijający się rynek audiobooków, co pozwoli na sprawniejsze wprowadzanie innowacji i zapewni dostęp do audiobooków setkom milionów obecnych użytkowników platformy.

Infrastruktura technologiczna firmy Findaway umożliwi Spotify szybkie powiększenie rozmiarów katalogu audiobooków w serwisie, stwarzając nowe możliwości docierania do odbiorców wydawcom, autorom i niezależnym twórcom z całego świata. Dzięki transakcji przejęcia, spółka Spotify będzie mogła wprowadzić rewolucję w branży audiobooków, zapewniając możliwość docierania treści do szerokiej grupy słuchaczy w ramach swojej globalnej platformy.

"Mamy możliwość wprowadzania innowacji"

- Ambicją Spotify jest stworzenie jednej platformy dla wszelkiego rodzaju treści dźwiękowych zarówno dla słuchaczy, jak i dla twórców. Przejęcie Findaway sprawi, że Spotify szybciej zadomowi się w świecie audiobooków i pozwoli nam spełnić te ambicje w krótszym czasie - oświadczył Gustav Söderström, dyrektor generalny ds. badań i rozwoju Spotify. - Cieszymy się, że możemy połączyć zespół Findaway, najlepszą platformę technologiczną w swojej klasie i bogaty katalog audiobooków z doświadczeniem Spotify, aby zrewolucjonizować tę dziedzinę w podobny sposób, jak zrobiliśmy to w przypadku muzyki i podcastów.

- Wspólnie ze Spotify mamy możliwość wprowadzania innowacji i demokratyzacji ekosystemu audiobooków - powiedział Mitch Kroll, założyciel i dyrektor generalny Findaway. - Założyliśmy Findaway ze świadomością potęgi, jaką słowo mówione zyskuje dzięki audiobookom i wyjątkowej szansy dania ogromnych możliwości autorom i połączenia ich ze słuchaczami. Nie możemy się doczekać połączenia naszych czołowych narzędzi technologicznych i światowej klasy zespołu z zasięgiem platformy Spotify, by zapewnić lepsze wrażenia dźwiękowe twórcom, wydawcom i słuchaczom z całego świata.

Siedzibą spółki pozostanie miasto Solon w stanie Ohio, a jej szefem - założyciel i dyrektor generalny Findaway Mitch Kroll, który będzie podlegał Nirowi Zichermanowi, dyrektorowi działu audiobooków w Spotify.

Zamknięcie transakcji spodziewane jest w czwartym kwartale 2021 r. po weryfikacji i zatwierdzeniu przez organy nadzoru.

Ponad 400 mln użytkowników na koniec 2021 r.

Na koniec 2021 r. grupa odbiorców Spotify może liczyć 400-407 mln internautów, z czego użytkowników premium ma być od 177 do 181 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela