Spotify przypomni użytkownikom w krajach Unii o terminie eurowyborów

Serwis Spotify prowadzi akcją mającą zwiększyć frekwencję w zbliżających się wyborach do Parlamentu Europejskiego. Użytkownicy aplikacji pochodzący z krajów unijnych otrzymują powiadomienia i przypomnienia o terminie eurowyborów. Przygotowano także okolicznościową playlistę oraz odnośnik do strony internetowej z informacjami o wyborach.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Wybory do Parlamentu Europejskiego zostały przewidziane na dni pomiędzy 23 a 26 maja br. Dotychczasowe dane wskazują, że frekwencja w tych głosowaniach w krajach unijnych nie jest wysoka – w ostatnim wynosiła 42 proc. Dlatego serwis Spotify postanowił przeprowadzić akcję mającą na celu nakłonienie Europejczyków do bardziej aktywnego udziału w wyborach.

Od czwartku użytkownicy Spotify (zarówno wersji darmowej jak i abonenci planów Premium, którzy są mieszańcami krajów członkowskich Unii Europejskiej i mają skończone 18 lat) otrzymają powiadomienie w aplikacji przypominające o zbliżających się wyborach do Parlamentu Europejskiego.

grafika

Powiadomienie zawiera także link do specjalnej playlisty Get Vocal, Europe!, na której znalazły się piosenki najpopularniejszych na Spotify artystów z całej Europy - Polskę reprezentują Taco Hemingway, Bedoes i Kubi Producent z utworem "Chłopaki nie płaczą". W opisie playlisty znajduje się także link do oficjalnej strony wyborów, gdzie dostępne są najważniejsze informacje o tym jak można głosować w poszczególnych krajach.

Od 23 do 26 maja br. użytkownicy Spotify otrzymają powiadomienie z przypomnieniem o dniu wyborów, które będzie zawierało link do strony UE z wskazówkami jak głosować. Spotify przypomina, że przeprowadziło z sukcesem podobną kampanię zachęcającą do głosowania w lokalnych wyborach w Szwecji, Holandii i USA.

grafika

Spotify zaznacza, że akcja ma całkowicie apolityczny charakter, a serwis nie wspiera żadnej partii politycznej ani organizacji biorącej udział w eurowyborach.

W I kwartale 2019 roku serwis Spotify zanotował wzrost przychodów rok do roku o 33 proc. Strata operacyjna spółki w okresie trzech miesięcy wzrosła do 47 mln euro. Globalna liczba użytkowników serwisu to 217 mln, a tych płacących abonament po raz pierwszy w historii osiągnęła poziom 100 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"