Spotify usunie konta blokującym reklamy

Spotify wprowadza zmiany do warunków korzystania z usługi. Od marca problem mogą mieć użytkownicy, którzy próbują blokować umieszczane w serwisie reklamy.

km
km
Udostępnij artykuł:

Spotify wyświetla reklamy subskrybentom korzystającym z darmowej wersji usługi. Jak się okazuje, wielu z nich próbuje je omijać, używając w tym celu specjalnych aplikacji, czy też samemu tworząc odpowiednie narzędzia. W zeszłym roku robiło tak nawet ponad 2 miliony użytkowników, czyli 2 proc. ogółu subskrybentów darmowego Spotify.

Do tej pory firma walczyła z takimi użytkownikami wyłączając ich konta i wysyłając e-maile z ostrzeżeniami, a jednocześnie dając możliwość reaktywacji konta pod warunkiem odinstalowania oprogramowania blokującego reklamy.

Spotify już wcześniej informowało, że dysponuje wieloma odpowiednimi narzędziami pozwalającymi monitorować niepożądaną aktywność użytkowników.

W zaktualizowanym regulaminie, który zacznie obowiązywać od 1 marca br., Spotify wprowadza nowy, istotny zapis. Zgodnie z nim firma będzie mogła natychmiastowo, bez żadnego ostrzeżenia, blokować, a nawet usuwać konta użytkowników, którzy omijają lub blokują reklamy, bądź też tworzą lub rozpowszechniają narzędzia do tego przeznaczone.

Spotify zanotował w IV kwartale 2018 r. wzrost przychodów o 30 proc. i 94 mln euro zysku operacyjnego. Z serwisu na koniec grudnia korzystało 207 mln użytkowników, z czego 96 mln płaciło abonament.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"