Wszystkie dzienniki z dużymi spadkami sprzedaży kioskowej, „Parkiet” i „GPC” najbardziej w dół

Liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach w październiku br. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały duże spadki, a najwięcej stracił „Parkiet” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Wszystkie dzienniki z dużymi spadkami sprzedaży kioskowej, „Parkiet” i „GPC” najbardziej w dół

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w październiku 2018 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 223 374 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2017 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 8,57 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,78 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

Wiceliderem był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 112 067 egz., notując spadek o 6,89 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,30 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co jest najwyższym wynikiem w zestawieniu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dziennikow-pazdziernik-2018-fakt-gpc,7171190418458753a ##

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała o 8,44 proc. i wyniosła 61 942 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,24 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 20,64 proc. do 746 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media). Tytuł ten w rankingu był dziewiąty - ostatni.

grafika

Problemy wydawców z Ruchem

Jak już informowaliśmy - jako pierwsi - pod koniec sierpnia br., spółka ZPR Media, wydawca m.in. „Super Expressu” złożyła wniosek do sądu o upadłość dystrybutora prasy firmy Ruch, a Time o postępowanie sanacyjne. Od kilkunastu miesięcy firma zmaga się z potężnymi problemami finansowymi - tylko Grupie ZPR Media kolporter zalega 10 mln zł, a Agorze ponad 13 mln zł. Kilkanaście dni późnij do wniosku zarządu dystrybutora o przyspieszone postępowanie układowe przychylił się Sąd Rejonowy.

W wydaniu „Dziennika Gazety Prawnej” z 7 września, zarząd Infor Biznes na pierwszej stronie ostrzegł czytelników, że w najbliższych dniach tytuł może być trudno dostępny w kioskach Ruchu i prenumeracie realizowanej przez tę firmę. Wydawca poinformował, w których innych punktach sprzedaży można kupić.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/alior-bank-szykuje-sie-do-przejecia-ruch-zlozyl-wniosek-do-uokik-u,7171177444640897a ##

Z kolei Wydawnictwo Bauer początkowo znacząco zmniejszyło dystrybucję swoich czasopism we współpracy z dystrybutorem. Wydawca ostrzegał swoich czytelników, że w wielu punktach sprzedaży może być trudno kupić jego magazyny. Jednak kilka dni później wydawca zdecydował się przywrócić pełną współpracę z dystrybutorem, ale na podstawie umów krótkoterminowych.

Ruch ma do spłaty ponad 600 mln zobowiązań

W ub.r. Ruch zanotował 1,34 mld zł wpływów, wobec 1,46 mld zł rok wcześniej. Na koniec roku zobowiązania krótkoterminowe firmy wynosiły 551,1 mln zł, o ok. 100 mln zł więcej niż na koniec 2016 roku. Spółka miała też 82,2 mln zł zadłużenia wobec Alior Banku, które w ub.r. zmalało o 6,7 mln zł dzięki środkom ze sprzedaży 11 nieruchomości. Zarząd Ruchu podkreśla że segment detaliczny jest rentowny - EBITDA za 2017 r. wyniosła 19,2 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wydawcy-patrza-z-nadzieja-na-plan-ratowania-spolki-ruch,7171182821148289a ##

Sieć Ruchu obejmuje ponad 2 tys. kiosków i saloników prasowych, w tym ok. 1,7 tys. własnych. Firma dostarcza też prasę (ok. 3,7 tys. tytułów) do kilkunastu tys. innych punktów sprzedaży, m.in. małych sklepów i supermarketów (od niedawna do ponad 2 tys. sklepów Biedronka).

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"