„Zabawy i Marzenia z Barbie” nowym liderem pism dla dzieci. „Księżniczka” najbardziej w dół

W lipcu br. na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci awansowały „Zabawy i Marzenia z Barbie”, które pochwalić się mogły największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najbardziej straciła „Księżniczka” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Zabawy i Marzenia z Barbie” nowym liderem pism dla dzieci. „Księżniczka” najbardziej w dół

Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) w lipcu 2019 roku wyniosła 45 087 egz. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. tytuł zanotował największy wzrost w zestawieniu - wynoszący 28,70 proc.

Na drugie miejsce spadł magazyn „Świat LEGO. Lego Ninjago. Masters of Spinjitzu” (Blue Ocean Entertainment) ze średnim wynikiem na poziomie 43 673 egz. W porównaniu do lipca 2018 roku pismo to zanotowało wzrost wynoszący 2,77 proc. (wówczas tytuł ten wydawany był jeszcze przez Media Service Zawada - nazywał się on wtedy „Lego Ninjago”).

Podium uzupełnia magazyn „Świat LEGO. LEGO City” (Blue Ocean Entertainment) z wynikiem w lipcu br. na poziomie 30 832 egz. Tytuł wydawany jest od stycznia 2017 roku, ale w bazie ZKDP znajduje się od stycznia br.

Z kolei największy spadek, wynoszący 57,55 proc. do 15 335 egz., odnotowała  „Księżniczka” (Egmont Polska). W zestawieniu tytuł ten spadł z miejsca 4. na 13.

grafika

W lipcu 2019 roku w porównaniu do czerwca 2019 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 45,03 proc.) pochwalić się mógł tytuł „Tomek i Przyjaciele” (również Egmont Polska).

Najwięcej w tym ujęciu też straciła „Księżniczka” - było to 49,62 proc.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"