„Motor” i „Auto-Moto” na czele sprzedaży pism motoryzacyjnych w 2016 roku

W rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych w 2016 roku pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”, który zanotował jedyny wzrost w zestawieniu.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w 2016 roku był tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem 2015 roku zmniejszyła się o 2,70 proc. i wyniosła 103 901 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 7,75 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 65 040 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy ub.r. wyniósł 45 437 egz., po wzroście o 7,61 proc. - jedynym w zestawieniu.

Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze średnią sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 37 786 egz., po spadku o 4,46 proc.

Podium uzupełnia „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), którego ostatni numer ukazał się we wrześniu ub.r. Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 21,50 proc. do 24 155 egz.

grafika

W grudniu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do grudnia 2015 roku zmniejszyła się o 2,49 proc. do 109 770 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 71 121 egz., po spadku o 12,42 proc.

Wśród miesięczników pozycję lidera zajął „Auto Świat Poradnik” (42 482 egz.; spadek o 3,24 proc.). Drugie było „Auto-Moto” (41 492 egz.; do góry o 1,88 proc.), a na podium znalazł się jeszcze magazyn „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska; 22 218 egz.; - 7,95 proc.).

Największym wzrostem pochwalić się mógł miesięcznik „Classic Auto” (Stratos Concept), który w zestawieniu był ostatni. Jego sprzedaż zwiększyła się o 12,89 proc. do 6 623 egz.

Z kolei największy spadek w tym ujęciu, wynoszący 35,89 proc. do 11 225 egz., zanotował miesięcznik „Świat Motocykli” (Agora). Zajął on miejsce czwarte.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu